onsdag, augusti 27, 2008

Adressändring

Lättare sagt än gjort det där med adressändring. Tänkte att det kanske var på tiden att ändra min adress och meddela folk var jag bor. Jag vill ju få massa post!
Så glad i hågen trippar jag in på www.adressandring.se, till och börjar går allt som en dans. Jag har redan lärt mig adressen utantill, helt otroligt med tanke på att jag inte kan mammas mobilnummer, inte heller syrran eller brossan, det är knappt att jag kan Gustavs. Men pappas kan jag dock! (Lantmannav. 14, 461 60 Trollhättan. Whatever, den som vill kommer ju ändå kunna hitta adressen på eniro ect. Kan ju hjälpa mina förföljare lite på traven.. Dock måste man skriva Co Gustav Nilsson om jag ska få någon post...)
Men när det kommer till legitimering går allting i botten. Bankid, helt perfekt, jag som nyligen skaffat internetbank. Tror ni att det vill fungera? Ja, då trodde ni fel i alla fall. Men det där med studentid då. Mitt csnkort är ju fortfarande giltigt. Då går bättre, jag får i alla upp rutan där man ska fylla i kortnummer och lösenord. Givetvis vill inte det fungera heller, så nu sitter jag och väntar på att de ska skicka hem något papper jag ska skriva på. Vad smidigt det blev...
Men nu är det i alla fall gjort.

Inga kommentarer: