söndag, augusti 24, 2008

Söndag morgon

Sista helgdagen på jobbet. Om en vecka är jag i Stockholm och senare under dagen går mitt tåg till Trollhättan!
Jag har nu bara tre dagar kvar på jobbet. Känns riktigt skönt! Sen gäller det bara att hitta ett nytt ställe att kalla jobb medan mailen rasar in, "tjänsten tillsatt av annan".
Jag har bara en träning kvar, som jag har möjlighet att gå på. Känns inte så lönt att gå på träningen när den börjat en timme innan jag slutat. Ta mig dit, byta om och värma upp på en halv timme känns lite väl optimistiskt..
Känns inte så kul att det inte blivit så mycket träning nu när tjejmilen närmar sig. Jag ska dessutom springa på tidtagning. Jaja, jag har sprungit på vilja fler än en gång så..
Då känns det värre att Ewwe inte följer med. Men det vore ju ganska olyckligt om mitt gudbarn föddas nere i Stockholm på en grusväg...

Igår kväll åkte jätte lådan ut i ladgår'n den med. Men tung och otymplig blev den. Den fick åka skottkärra, hoppas Gustav orkar bära den... Jag har börjat oroa mig för om allting verkligen får plats i bilen, om inte, vad ska man välja bort då!
Något som gör mig ännu mer orolig är Skuttunge.. Hon verkar ha blivit halvlam på en sidan och skuttar inte. När hon förflyttar sig så blir det i cirklar.. Stackars lilla söta Skuttunge!
Fast när jag tar ut henne kan hon röra på sig lite mer, bättre underlag här. Hon äter inte så mycket heller. Fröna har hon skippat totalt, men maskros blad och annat gott utifrån går ner..
Hoppas verkligen att hon blir bättre innan jag åker, känns nog hemskt att lämna henne ändå. Men hur mycket jag tjatar vill ingen att jag ska ta med henne.. Jobbigt att hon ska vara så populär.
Antar att jag får klara mig utan husdjur och underbara Skuttunge.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hur gammal är hon? Det kanske är dags att hon får åka till en veterinär som kollar upp det där..