onsdag, augusti 20, 2008

Ett fint farväl

Jag fick en trevlig kväll i Kramfors med Gustav idag. Vi började med att lämna Gustavs packning i Linnéas (hans storasyster) lägenhet. Därefter gick vi till skolan, jag lyckades hitta en medielärare som jag kände igen, Micke, det har nämnligen börjat två nya lärare. Det tror jag är nyttigt för utbildningen, det är (nästan) alltid bra med nytt blod...
Micke hjälpte mig hitta två av mina tre apuomdömmen. Det blev de två jag helst ville ha i alla fall, det som Charlotte skrivit och det från Zebra reklambyrå. Det var bra omdömmen om min självständighet och lätthet att lära, något jag utan att skämmas och skryta kan ha med i mitt cv. Det är inte så lätt att skriva cv och hitta något som kan vara så när vettigt, men utomstående kommentarer är alltid bra..

Sen gav vi oss av till Be young där jag hade presentkort på en halvtimmes massagestol. Det var minst sagt en underlig upplevelse, speciellt när den hittade min rumpa... Gustav blev även han erbjuden att sitta i en massagestol, men han föredrog den vanliga trästolen. Men det verkade inte gå någon nöd på honom, jag gjorde nog en hel del roliga miner som förgyllde hans stund.
Efteråt hade jag ont i vaderna som den klämt ganska bra, men annars ingen märkbar skillnad.

Därefter gick vi på bhjakt, men som kom att sluta i ett par svarta leggings och ett par jeans i stället. Ett av mina gamla par jeans gick sönder och fick nytt jobb som shorts, eller ja, hotpants blev det rättare sagt.
Vi hann även med en sväng på dollarstore, där vi tittade på husgeråd, väldigt trevligt även om vi inte inhandlade något.
Sen var det dags för den efterlängtande middagen. Det blev jakten och kebabpizza och chickbits. Till min glädje visade de bollibompa istället för någon os-sändning. Visst, jag gillar sport, men då helst att utöva den. Det kan bli lite väl mycket då det är det enda som står i tidningen, det enda de säger på radio och enbart det som visas på tv…
Hur som blev det en väldigt lyckat farväl.
Tjugo i nio gick Gustavs buss mot Sundsvall och tåget till Trollhättan och jag fick vänta ytterligare en timme på min buss, men det var det värt.
Om två veckor får vi vara tillsammans igen och då i vår gemensamma lägenhet!

Inga kommentarer: