fredag, augusti 22, 2008

Hösten är här

Det är inget tvivel längre.. Mamma har börjat jobba (hon är lärare), pappa tränar skytte och tjafsar med diverse papper inför älgjakten, Josefin har börjat skolan, Petters lovdagar är räknade och Gustav har flyttat tillbaka till Trollhättan. Mina flyttlådor växer i antal ute i ladgår'n i samma takt som mitt rum blir allt tommare. Vinbären tynger buskarnas grenar, körsbärsträden är överfulla med bär. Mitt äppelträd har lyckats med tre små äpplen. Jag hittade till och med ett stackars lönträd vars lövs färger stod i brand!
Vädret har också slagit om till höst, ingen värmande sol och massa blöta. Mitt tält har inte hunnit torka så jag fick hänga upp det inomhus. Än så länge känns det inte så konstigt att inte ha någon skola att gå till. Men det kommer nog det med. Jag har gjort ytterligare ett litet ryck med jobbsökandet, har registretat mig en ytterligare en sida. Vore enklare om alla bara använde en och samma sida, men inte då.. Vem har sagt att något ska vara enkelt. Men det är väl snällt att de sysselsätter de som är arbetslösa, nackdelen är väl att jag inte är arbetslös och inte heller sysslolös.

1 kommentar:

Anonym sa...

Gud vad underbart med körsbärsträd, jag har så länge velat ha ett! Typ första investeringen i mitt nya hus.