torsdag, augusti 21, 2008

En dag närmare...

Nu börjar även denna dag lida mot sitt slut. Vilket innebär några timmar mindre tills jag flytar! Börjar inse att tiden faktiskt rör sig framåt, sakta med säkert..
I morse försökte jag få någon ordning på mitt rum, det blir stökigt av att packa. Jag borde bära ut de lådor som jag redan packat. Sen måste jag ta mig tid och sy på jeanstyget på den sista stolen också. De blir faktiskt helt okej, snyggare än orange i alla fall. Sen var det dags att jobba, hade tur och fick ta bilen då pappa bara jobbade halvdag. Vädret har inte varit så jätte roligt idag, så det var skönt. Det var minst sagt lugnt på jobbet, tråkigt lugnt. Jag tror semestern har tagit slut. Alla norrmän och husvagnstokar är som bortblåsta. Tur att de kinesiska bärplockarna är kvar (Har de flytt os?). Jag har svårt att inte tycka synd om dem, kan det verkligen löna sig?
Men även den här arbetsdagen tog slut, även trots att de sex timmarna kändes väldigt långa. Snart kommer lönen som lite uppmuntran, den är minst sagt välkommen att bli spenderar i vårt boende..
Jag passade också på att få med mig lite lådor hem, en av alla fördelar med mitt jobb!
Fast när jag kom hem strax över sju blev det inget mer packande, utan bärplockande! Svartvinbärsbuskarna som jag och Gustav klippte ner och lyfte upp från marken har verkligen visat sin tacksamhet. Det är mer bär i år än tidigare år. Lite roligt är att de äldsta och minsta buskarna är de som ger mest med bär. Deras grenar ligger på marken för att grenarna är så tunga! Tur att de inte är så höga att grenarna går av! Jag plockade bär tills ryggen värkte, det blev massa bär som med mammas hjälp blir god saft!
Förhoppningsvis får jag väl med någon flaska saft i flytten..
Förlåt att jag bara tjatar om flytten, men det är första gången jag flyttar så jag tänker fortsätta älta. Så det så!

Inga kommentarer: