tisdag, augusti 26, 2008

Pack och Bak

Vad lång dagen blir när man vaknar tidigt! Det gick snabbare än jag trodde att gå igenom lådorna i ladgård'n än jag trodde. Jag hade tydligen inte packat så klantigt som jag utgick ifrån, men åt andra sidan gjorde jag inte så stort ingrepp som först var tänkt.
Jag räknade till åtta lådor, i varierande storlek förstås, men tre som kan räknas som stora.. Sen blir det två till lådor när jag packar ner skrivaren och högtalarna. Utöver det tillkommer två in helt fulla sopsäckar med mina favorit väskor i ena och garn samt tyger i den andra.
Givetvis har jag kläder också, två väskor och en väska skor sen ytterligare en med sportgrejer. Intressant att vet, va?
Sammanfattningsvis en hel del grejer, men har allt ryms på mitt rum borde det väl rymmas i på 52 kvadrat också, frågan är bara om de rymma i bilen..
Eftersom det är min sista dag på macken i morgon så tog jag och bakade en kaka. En tuppakaka med röda vinbär. Kan hända att det blev för mycket bär, men det kompromissa jag upp med att strö extra socker på kakan. Det får ju inte bli för nyttigt inte. Kakan är absolut inte rena kalori- och energibomben i sig.. Mer socker än vetemjöl..
När jag liks var i farten blev det vinbärsmuffins och blåbärsmuffins också. Men det sistnämnda fick jag skit för när syster kom hem. Det var ju hennes blåbär, som hon gett till mamma kvällen innan som bad mig baka. Hur som, hade hon inte alls gett bären till mamma utan hon skulle frysa in dem och ha på mentorsfika. Hurra, jag tror knappast att de bären räcker till hennes klass. Men då det tydligen var så viktigt för henne gick jag upp i skogen och plockade nya bär.
Nog för att det är ganska rofullt att plocka bär, men det är inte bekvämt för ryggen, stackars de utländska bärplockarna som försörjer sig på det!
Fingrarna blev inte speciellt vackra de heller, undra vad Statoils hygienchef skulle säga om det. Han/Hon skulle nog förespråka plats handskar!
Röd vinbärsmuffinsarna blev riktigt häftiga, rosa med knallröda fläckar. Enbart naturliga färgämnen.. Denna gång, annars är det rätt skoj att bland karamellfärg i både det ena och det andra.
Och nej, jag tänker inte lägga upp någon bild på hur duktig jag varit och bakat, antar att det är fler än jag som börjar bli less alla miljontals bilder på mat och bak som folk envisas att stoltsera med.
Nu är det snart dags för min sista träning i Ruif, fast jag är väl redan borträknat där. Har inte kunnat gå på träningar på ett tag nu, krockat med arbetstiderna sen har jag ju varit på läger också. Är väl bara hoppas att Julia har rätt när hon säger att jag har en bra grundkondition. Annars får jag köra på min envishet, funkar det med..

Inga kommentarer: