fredag, augusti 29, 2008

Hejdå Sollefteå

Imorgon bitti, så tidigt att jag egentligen borde ligga till sängs för flera timmar sen, ger vi oss av. Jag, mamma och lillasyster. En helg i Stockholm väntar då, en helg som innebär massa shopping (ska försöka att inte göra av med alla pengar...) och tjejmilen.
Som grädde på det hela avslutas resan med tåg till Göteborg, där jag förhoppningsvis träffar kusin Johanna och fikar. Sen går turen vidare mot Trollhättan och viola, jag har flyttat hemifrån.
Sen ungefär en vecka senare kommer förhoppningsvis alla mina lådor och framför allt min dator. Ja, det är sant, den får inte följa med. Känns riktigt hårt. Men vi ska bo på ett vandrarhem och jag är hellre utan datorn en vecka än för alltid..

För er som undrar hur det gick för mig och brorsantimesplitters.. Vi klarade efter många försök och lite irritation den näst sista banan. Ja, vi hade tur och behövde inte göra om alla. Sen kom vi n ä s t a n hela vägen på sista banan. Men klockan hann före oss, både den i spelet och den verkliga. Tröttheten tog över och vi kunde inte koncentrera oss, så vi får bemästra spelet någon annan gång.

Men nu är det dags att sova sista natten i mitt rum. Eller ja, antar att det blir som igår, försöka sova.. Vi hörs efter helgen någon gång så ska jag försöka uppdatera allt som uppdateras bör!

Inga kommentarer: