söndag, augusti 03, 2008

Alltid redo

Längta efter att få sova på knölig mark i ett tält, få springa barfota på grus, gräs och täljrester börjar bli outhärdlig.
Det faktum att det kryllar av Urkultare med tält på macken gör definitivt inte längtan mindre. Dessutom "friluftslivskursen" jag hade för Matilda igår gör inte min lägerkänsla mindre.
Det är tur att det snart är dags för läger. På söndag drar jag iväg! (Kommer då inte blogga under en veckas tid..)
Men jag saknar tiden då inte hela min familj (undantag för mamma) var scouter. Nu är de jämt med på alla läger, fast det har ju sina fördelar också. Jag längtar efter att få träffa alla gamla lägerkompisar också. Fast jag undrar hur många av dem som fortfarande är kvar. Underbara Kiwi och toksöta Ann kommer ju, och det räcker långt för mig!
Jag ska inviga mitt nya tält, fast jag kan inte neka till att det är riktigt mysigt att sova i hängmatta också..

"Jag stannar här, jag vill inte åka hem..."

Inga kommentarer: