söndag, augusti 24, 2008

Statoils personalhygien

Hurra! Nu har Statoil lagt sig i den personliga hygienen. Men i stället för att bli stött finner jag det mer komiskt..
Speciellt den punkten som säger att man ska tvätta händerna efter varje toalettbesök.. Det är något som jag hoppas inte bara gäller oss i personalen utan alla människor överallt och jämt. Fast ibland att bedöma på mängden papper i papperskorgen verkar det inte så..
Men det dummaste som stod på listan måste ändå vara att man ska tvätta händer mellan varje kund och varje gång man rör i något så smutsigt som sedlar eller dörrhandtag.. Hur ska jag då kunna stänga dörren till toaletten om jag inte får röra handtaget! Hur hade de tänkt att man ska tvätta händerna mellan varje kund ska kunna funka i praktiken. "Ursäkta mig en halv minut, jag måste bara tvätta händerna.." Kunderna skulle ju bli vansiniga. För att inte tala om hur torra mina händer skulle bli. Men då har Statoils överhuvud den perfekta lösning på det! Engångshandskar, som ska bytas minst var tjugo minut.. Hooh, då blir man som påsmannen i Kramfors!
Jag tror att Statoil verkligen vill ta kål på deras anställdas händer.. Jag kan inte för mitt liv tro att händerna skulle må bra av att vara instängd i platshandskar eller tvättas var femte minut. Har ni någon aning om hur torr händerna blir ändå.. Hudflikar i maten kanske inte är lika farligt som nagellack. För nagellack får vi inte använda, det flagnar så lätt.. Sen ska vi ha kortklippta och rena naglar.. Tro mig, det är skvatt omöjligt att ha naglar som går utanför fingerspetsarna. Jag lyckades få något så när långa naglar på scoutlägret, men nu, en vecka senare har de gett upp. Börjat dela på sig, gå av ect..
Men skratta och le, jag har bara två dagar kvar!

Inga kommentarer: