torsdag, december 04, 2008

Mer paket

Det blev inget inlägg igår och jag tänker inte komma med någon lögn till bortförklaring. Däremot ska jag sammanfatta gårdagen.
Blev väckt av Gustav mitt i en dröm om något jag inte kunde minnas efteråt. Gustav sa att jag hade mumlat; "Men jag drömmer ju drömmen!" Tror att jag är inne i en period då jag kommer ihåg vad jag drömmer nu, men det är bara trevligt!
Sen tog jag mig upp, frukosten var framdukad, det är nästan som att bo på hotell, förutom att jag måste sätta undan den...
Efter att Gustav sett ett avsnitt House (jag vet ingen som följer så många tvserier som den pojken..) och jag virkat klart vantarna med ett avsnitt Pistvakt rullade på skärmen gick vi till öb.
Vi lämnade tillbaka ljusstaken, och köpte en hel del annat istället. Men de hade fortfarande inte fått in garnet och när jag frågade fick jag samma svar som för flera veckor sedan, "De har beställt idag, så kanske om två veckor."
Suck, tur att det inte är en julklapp jag håller på med, jag tror inte att det är det i alla fall.
Innan vi gick hem gick vi in på returen med, en slags loppis som kommunen har. (Trollhättan profilar ju som jätte miljövänlig komun så.) Jag hittade en fin gardinkappa med tomtar på som jag köpte. Eftersom den var för kort för vardagsrummet, som verkligen behöver fixas till så hamnade den i sovrummet istället. Tror jag ska sätta upp gardinerna som var där i vardagsrummet också. Vi får se hur det blir.
När vi kom hem dröjde det en stund, jag virkade vid min dator och Gustav pluggade sen lagade vi mat tillsammans. Gustav fixade köttfärsen och jag skar (wow, sa inte skärde!) grönsakerna och frukterna sen blev det god tacos!
Därefter pluggade Gustav ännu mer, det börjar närma sig tenta. Under tiden slog jag in lite mer julklappar! Vi börjar få en ganska stor hög nu, och mer saker är på g. Vi beställde lite klappar från nätet, så när de har kommit så saknas det bara tre för mig. Sen är det klart! Känns konstigt att vara klar i så god tid... Men samtidigt skönt, nu ska jag bara få hem allting. Jag kommer som vanligt vara fullpakad när jag ska åka hem! Men istället för två sportsbags så blir det en full med julklappar sen blir det scoutryggsäcken med kläder och sånt och i andra handen blir det Tuxs bur (med han i, såklart).
Välkomna att skratta åt mig!
På kvällen virkade jag lite mer och såg lite på två. Jag har så klart en ny idé som jag börjat på. Kan inte säga något här, eftersom den personen ibland tittar in här. Men efter jul ska jag lägga upp en bild, håll ut!
Sen strax innan jag somnade fick jag en ny idé om en väska med lösmaskeringar som ska förverkligas när jag får tid över...

Inga kommentarer: