måndag, december 15, 2008

På väg hem

Jag kan knappt fatta att det är i dag som jag och Tux ska kliva på tåget hemåt! Ska bli så skönt att få komma hem. Jag saknar de där hemma, skogen, snön och allt som hör till.
Bara det att kunna gå på stan och heja på folk man känner, en så enkel sak är något man verkligen saknar!
Så idag måste jag ta och packa klart. Jag började lite smått här om dagen. Min kläder är verkligen i minoritet i väskorna. Jag har en hel sportbag fylld med julklappar och det stora facket i min scoutryggsäck! Det kommer bli lätt när jag ska hem. Fast då ska man väl ha med sig massa annat, fast de kanske inte är lika stora...
Gustav erbjöd sig ju att ta det som inte rymdes, men jag tror nog att jag ska klara det själv.
Tux har på sitt eget sätt hjälpt mig att packa, vilket innebär att han skuttar runt runt och är i väg. Sätter sig både på klappar och väska!
Men det är nästan bra om han hoppar sig trött nu så kanske han kan vara lugn på tåget. Bekantat sig med reseburen har han i alla fall gjort. Så han kommer nog inte vara riktigt lika rädd denhär gången. Konstigt att han var rädd sist då, en helt främmande människa och en främmande bur skumpar iväg med en....
Gustav har åkt i väg till skolan för årets näst sista tenta. Så det hoppas vi går bra.
I natt drömde jag att jag hittade min cykel så jag hoppas att det är en sån där dröm som slår in.
Ringormsmärket ser numera ut som vanlig hud som är lite irriterad (röd). Så det är nog snart ett minne blott...
Igår blev jag klar med den första ministrumpan. Den blev riktigt söt, fast Gustav tror att den är för liten medan jag tror att den är för stor. Nelly är drygt 3 månader och jag gjorde efter mönstret 3-6 månader... Det vore bättre om jag var den som har rätt, men det återstår att se.
Den andra blir nog klar under tågresan nu när jag vet hur man gör! Ska ta och skriva ut mönstret lite senare.

Inga kommentarer: