torsdag, december 04, 2008

Min hals

Finns det någon vis erfaren människa som kan begripa vad det är för märke jag fått på min hals. Som ni säkert ser så är det inte ett sugmärke, vilket de först trodde på fotbollen. Men det var ju i söndags och då var det inte alls lika framträdande. Med andra ord har det bara blivit värre med tiden!
Varken jag eller Gustav kan begripa vad det är för något. Jag har inte haft på mig något som jag inte brukar. Har inte smörjt in halsen med någon salva jag inte använt tidigare. Så det kan nog inte vara en allergisk reaktion.
Det ser nästan ut som om något ristat med en nål, men det lovar jag att ingen har, det skulle jag ha märkt!
Det är inte Tux som har klöst eller något sånt...
Med andra ord har jag inte den blekaste om vad det kan vara. Märket har bott på min hals i snart en hel vecka och det blir bara värre dag för dag. Den röda kanten står dessutom ut lite grann så jag behöver inte ens ha en spegel för att veta var det är.
Den lilla mörka dutten i cirkeln är ett födelsemärke som alltid sett ut som det gör... Har skickat en bild till mamma nu så får vi se om hon har någon aning om vad det kan vara!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du borde gå till sjukis!! Det ser läskigt ut.

Anonym sa...

Kan du ha blivit fästingbiten? Då är det nog bra att ringa farbror doktorn! Kram Johanna

Anonym sa...

Sugmärke av någon slags igel? ;)