lördag, december 27, 2008

Nästan fått något gjort

Idag har jag nästan varit nyttig. Jag klev upp halv nio och körde ner Petter tills sitt jobb. Hurra för mellandagsrea, han skulle märka om varor i x antal timmar innan de öppnade. När jag kom hem fortsatte jag att vara duktig, jag tog med Tux ut i ungefär en halv timme. Han hade riktigt roligt, speciellt när han kom på att om han skuttade runt mina ben var jag tvungen att hoppa över snöret (som selen sitter fast i). Tux är inte speciellt modig när det gäller att ge sig i väg på långa äventyr utan han håller sig i närheten av matte. Vilket gör att man har ett två meter långt snöre/rep/koppel fäst i hans sele så hinner man ta tag i det om han är på väg någonstans han inte ska... Väldigt praktiskt.
Vilket gjorde att jag hann börja på min lovika vantar också. De virkade vantarna är fortfarande blöta sen mina försök till ihoptovning, hur det gick återstår att se imorgon.
Efter en frukost var det dags att själv ge sig i väg till jobbet.
Jag jobbade mellan 11 och 16, gick riktigt bra med inte allt för många missöden. Det största felet jag gjorde var att jag skrapade kontrollrutan på mormors bingolotto-julkalender. Men hon fick ut sin slant i alla fall. Där ser ni, jag säljer bra lotter!

Efter att jag slutat tog jag bilen ner till stan igen för att plocka upp brorsan som skulle ha slutat till fyra. Men efter att ha kontrollerat både våra släppa-av-eller/och-hämta-upp-ställen kunde jag konstantera att han inte slutat än. Men då jag inte visste var han skulle ta vägen så gick jag ner och satte mig utanför affären. Som tur var hade jag min stickning med mig, så där satt jag på gågatan och stickade vantar. Det var ingen som såg mig, utom tanten som stannade och vänligt kommenterade. Jag tror den äldre mer stickande generationen tycker det är roligt att se att vi lite yngre för kunskaperna vidare.
Efter middagen städade jag Tux bur och gjorde klart sy/kokboken till sygänget. Nu ska den bara på tryck! Kul att få göra något som det blir något av, fysiskt!
Sen åkte hela familjen och mormor på bio, Vi hade i alla fall tur med vädret, igen.
Jag blev avsläppt vid busstationen för att "hämta upp" Gustav som efter en busstur med väldigt lång väntan kommit fram.
Familjen tog nästan upp en helt egen rad på biografen, då vi hade bokat platser så vi skulle få sitta bredvid varandra allihop.
Som de flesta uppföljare var den långt i från lika bra som den första, men den hade sina roliga perioder..
På kvällen var jag och Gustav ner och tände ett ljus hos Skuttunge sen har vi och Petter spelat diablo 2 hela kvällen.
Nu är det dags för sängen, fick nyss höra att jag skrev ett "sånt där jobbigt långt inlägg" igen så...

Inga kommentarer: