söndag, december 14, 2008

Lussefigurer och sen natt

Resten av Lucia flöt på bra, med undantag för garnbrist, på en julklapp! Givetvis även det från öb, inget nytt förrän i februari! Åh, vad skoj, försenad julklapp eller vad? Antingen får jag leta efter en matchande färg i Sollefteå eller helt enkelt börja om från början i ett annat garn. Vi får se hur det blir. Men annars har det skapande gått bra. Med tanke på att det är första gången jag stickat flätor så ska jag inte klaga. Däremot är det lite jobbigt att använda så långa stickor som hjälpsticka (som man sätter av några maskor på för att byta ordning på dem). Borde försöka flörta med mamma så jag får låna hennes korta hjälpsticka, som jag är övertygad om att hon har..
Istället tog jag och började sticka ett par bebissockar i rosa,mörkrosa och vitt skiftande garn. Jag tror mamma Ewwe inte kommer att ha något att invända på färgvalet. För givetvis är det till mitt lillagudbarn, Nelly.

Ytterligare en händelse som inte var så lyckad var när jag fick för mig att radera länkarna till folks bilddagböcker och råkade radera alla länkar till bloggar istället! Jätte lyckat! Så det fick jag ägna en stund av gårdagen till. Söka upp min bloggande vänner. Men det fick ganska bra, google var till min hjälp och de flesta har ju länkat varandra. Vi länkar runt runt runt i cirkel!Sen fick två mattor sig en omgång i går. Den ena för att Tux varit lite lös i magen på den och för att den behövdes rengöras. Ungefär samma anledning till den andra också. Tro om det är grönsakerna hans mage inte klarar av? Vi får experimentera lite med hans kost och se om det blir bättre.


Det blev nästan Luciavaka också. Gustav var iväg på skolan på kvällen för att labba. Sen när han kom hem talade han om att vi var bjudna på lussekatter hos "Mia". Vilka lussekatter det blev sen! Tror det var tre stycken som såg lite anständig ut. Sen gjorde vi giraffer, firefisch (internt skämt inom nätverk), ormar, pingviner, @ och diverse annat fantasifullt. Mikaels flätor och mina knutar måste väl också ses som något av de normala i det sammanhanget.

Därefter spelade vi Diablo 2, riktigt roligt spel där man sprang runt med en gubbe tillsammans med de andra och slog ner massa gubbar. Sen fick man plocka upp massa saker, vapen, rustningar och drycker. Behöver jag ens säga att jag sprang vilse flertalet gånger och dog mest av alla. Men jag var nog nästan den som hade roligast! Det borde väl ge några levlar?Väldigt sent blev det i alla fall. Ni skulle ha sett Gustavs min när jag talade om att klockan var halv fyra! Jag borde kanske inte ha sagt det, för det innebar att vi gick hem. Men vi ska ju lana efter jul och då kommer jag kunna spela längre! Så det kommer fler tillfällen!

Inga kommentarer: