tisdag, december 09, 2008

Jag kom in!

Borde egentligen gå och lägga mig, och ja, jag är på väg. Men vill bara sammanfatta dagen lite kort först.
Efter mitt förra inlägg gick jag och Gustav en tur i närområdet och kollade i fall någon dumpat min cykel i någon buske någonstans. Dessvärre hittade vi bara en annan cykel. Vi tog ramnumret på den och ska anmäla att vi hittat den. Eftersom den inte hade hjulen på rätt plats och vara ganska till tyglade kunde vi inte ta den med oss.
En annan tråkig överraskning var att någon tagit ner lapparna jag tejpat upp i entré, så jag satte senare dit ett par nya.

Sen efter en snabbvisit i lägenheten och hämta lite saker gick vi ner mot stan. Ingen cykel hittad längs med vägen, tyvärr. Sedan gick Gustav in på skolan och jag tog hans cykel och cyklade igenom de flesta gator och gränder i centrum. Efter en stund kändes det väldigt tungt och hopplöst, en nål i en höstack, en cykel bland miljoner.
Regnet som envisades med att blöta ner mig gjorde inte saken bättre.
Efter ungefär en timme i blötan gav jag upp. Då hade jag hunnit komma lite vilse och blivit kall. Jag lyckades hitta högskolan och gick in där. Satte mig för att läsa dagens metro och vänta på att Gustav skulle höra av sig, vilket han gjorde kort efter att jag avslutat läsningen.
Han hade dagens första glädje besked, han hade klarat tentan, riktigt bra dessutom! Lite glädje i den annars så dystra tillvaron. Ytterligare lite glädje kom på posten, ett kort och en lott från lillasyster för att jag stöttat henne med en skoluppgift. Läst igenom och rättat lite, inte gjort den åt henne, förstås.
Jag fick låna Gustavs jacka för att få upp lite värme medan han pratade nätverk, tenta och annat oförståligt med några klasskompisar.
Sen gav vi oss ut i blötan igen, i min egen jacka (den skulle inte ha passat Gustav speciellt bra) men med Gustavs torra mössa och vantar på mig och under ett paraply. Innan vi hunnit hem hade det hunnit sluta regna.

Natta hörde av sig ganska många gånger, antar att det blir så när man har gratis sms. Efter att ha gett henne beskrivning om hur hon skulle komma hit så snabbstäda jag lite, framför allt diskade och bakade en tigerkaka (sockerkaka med lite kakao).
När hon hittat rätt fikade vi och såg på Mamma Mia.
Sen hann vi spela lite kort också innan hennes buss gick.
Jag fick ett sms av Rebecka (gammal klasskompis) att hon kommit in på förskolelärarutbildning, vilket givetvis var kul. Men påminde mig om att jag kanske också har fått besked från högskolan. Det hade jag! Och gissa (svårt med tanke på rubriken) jag hade kommit in på min två högst prioterade val. Så till våren läser jag "Medie- och kommunikationsvetenskap grundkurs" om den blir av. Hoppas, hoppas, hoppas!
Så dagen har i alla fall slutat bättre än den börjat, men jag tycker inte riktigt att det överväger min förlust. Men, ja, jag får helt enkelt fortsätta leta någon annan dag och hålla tummarna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till antagningen!

Anonym sa...

Grattis gumman! ^^ Och lycka till med cykel. :)