söndag, december 14, 2008

GOD JUL

Idag är det min och Gustavs alldeles egna julafton! Imorgon åker jag ju hem och sen kommer vi nog inte att träffas så jätte mycket innan jul så vi får passa på att fira idag! På riktiga julafton kommer han att fira med sin familj och jag + Tux med min. Det blev enklast så har vi kommit fram till. Min familj har för mycket traditioner som jag inte vill vara utan och som Gustav skulle finna löjliga och onödiga...
Än så länge har "julafton" varit bra. Vi sov riktigt länge, eftersom det blev lite sent igår, eller ja i morse heter det nog. Sen kokade vi tillsammans tomtegröt (risgrynsgröt), som vi har njutit av trots att båda våra mammor gör den mycket bättre. Men något som fick mig att njuta ännu mer var saffranskakan! Den var inte riktigt som den ska, för mycket ströbröd och för tunn, men ändå underbar!
Sen har vi inte hunnit så mycket mer. Gustav ligger i sängen och ser på tv och jag sitter och funderar på att köpa en domän. Det verkar lite roligt att ha en egen hemsida och framför allt en lättare adress till bloggen... De har ett special erbjudande fram till nyår nu, så jag ska nog slå till!
Nu ska jag fortsätta att julmysa och packa för hemresan!

Inga kommentarer: