fredag, december 12, 2008

Märke och Traditioner

Såhär ser mitt lilla märke ut numera, efter 4 dagars behandling med den nya salvan. Gustav säger att det ser bättre ut, men jag vet inte riktigt, nu har även insidan blivit röd. Men uppsvällningen har i alla fall gått ner lite och det kliar inte alls lika mycket, om än alls. Det har samma storlek som tidigare.. Kortfattat tror jag att salvan hjälper men att det kommer dröja lite till innan märket är helt borta.

Resten av dagen har varit riktigt trevlig, inget mer glaskross. Det onda fingret börjar ge med dig lite.
Städenergin kom till mig tidigare än väntat, jag hann knappt skriva klart förr inlägget innan jag dammsugit hallen och vardagsrummet. De två rummen som sluppit undan tidigare.
Men vi kommer nog få dammsuga lite mer, vi har ju en Tux som härjar fritt!
Jag har nu kommit halvvägs på min stickning och ber till gudarna att garnet ska räcka hela vägen.
Jag var på öb med Gustav en sväng och fick chockbeskedet att de inte kommer ha något garn förrän i februari! Varför har ingen av de andra jag frågat i veckors tid kläckt ur sig det? Har man inte koll hittar man inte på ett svar utan frågar någon som vet. Det är i alla fall vad jag gör på Statoil. Hoppas verkligen att jag får jobba någon dag under julen, jag saknar det. Det är så mysig känsla där och man får känna sig behövd!
Vi kom i alla fall hem från Öb med en påse saffran och från Willys, som vi tog i samma veva, skivbar leverpastej och julmust. Blev tvungna att komplettera vårt planerade julbord på söndag lite! Givetvis finns inte den enda must som är värd att kalla must, jag pratar så klart om Zeunerts! Helst ska den vara lagrad ett år i vår jordkällare också. Vilket pappa alltid gör!
Men för att julbordet ska vara värt att titta åt måste det innehålla saffranskaka! Helt underbar "kaka" som jag inte skulle vilja fira jul utan. När jag var liten gjorde mormor den åt mig, sedan gjorde mamma den och de senaste åren har jag fått göra den själv.
Det ska bli riktigt mysigt på söndag! Egen julmat och julfika, en julfilm, mys och klappar!
Imorgon blir det också mysigt. Det är ju Lucia. Enligt mina traditioner kliver man upp svintidigt för att se Lucia på tv:n och så dricker man varm choklad med lussekatt och pepparkaka insväpt i en varm filt!

På tal om jul. Jag försökte jula till det lite här på bloggen, men jag misslyckades nog ganska grovt... Vad gör man när man inte orkar läsa igenom tusen sidor med "Så fixar du din blogg", tja man väljer den mest juliga bakgrunden (julgranar är ju trots allt gröna) och sedan gör man texten röd. Vloia du har en ful blogg!

Inga kommentarer: