söndag, november 02, 2008

Tur att träningen räddar mig

Nu har jag verkligen blivit en pensionär, jag och Gustav var och matade fåglarna idag.
Egentligen hade jag inte alls gått tänkt att gå ut idag, men det var så fint väder och Gustav ville cykla en sväng. En ganska lång sådann, men efter en kompromiss om kortare sträcka så följde jag med honom. Vi cyklade över spikön med uppehåll för fågelmatning. Det blev verkligen kaos i fågeldammen...
Väl hemma hamnade jag framför datorn med virknål, igen. Jag har precis virkat på tummen på min tredje vante. Den blir faktiskt rätt snygg..
Oväntat nog fastnade jag framför datorn och vips var klockan fyra.. En halv timme tills det var dags för träning och jag hade varken ätit eller bytt om. Livet som tidsoptimist. Jag slängde i mig två äggmackor, protein och kolhydrater. Jag hann precis sladda in bredvid gympasalen då Häger kom ut och bad mig be de andra komma ut. Det är tur att jag har fotbollen som räddar mig från att tro att jag är en tvättäkta pensionär. Träningen började med uppvärmning i form av jogging. Därefter lite hoppövningar i en back. Det kändes att det var ett bra tag sen jag var ute och sprang. Men vädret var i alla fall perfekt, lagom kyligt för min smak. Luften känns friskare då.
Därefter blev det styrkepass inomhus. Kändes riktigt givande, även om det också var ett tag sedan. Ska bli skönt att få någon ordning på kondition och styrka.. Jag tycker om styrketräning då man jobbar med sin egen kropp och inte på ett gym.
Jag hade gymkort ett halv år för ett tag sen. Var där ganska flitigt eftersom min bästis också hade ett kort. Men annars gillar jag inte stämningen på gym och sen att man aldrig riktigt vet hur maskinerna fungerar...
När jag skulle cykla hem kom Gustav och mötte mig. Sen njöt vi av en mycket god pastasallad.
Nu har jag hamnat vid datorn, Harry Potter och virkning igen.
De har föresten ännu en gång bytt uppläsare. Den sämsta hittills till råga på allt och för att bägaren verkligen ska rinna över så läser hon den tjockaste boken, Fenixordern.
Hon uttalar namnen sämre än mig, vilket säger en hel del. Inte ens jag säger Västsly istället för Weasley.. Religering verkar också vara ett ord som hon har mycket svårt för.
Men men, man vänjer sig nog.

1 kommentar:

Anonym sa...

Lyssna på dem på engelska istället. Har för mig att de har samma kille till alla böckerna, men inte säker. Har inte lyssnat själv. Borde göra det dock..