onsdag, november 19, 2008

Äntligen våfflor

Första dag på ganska länge som jag varit utan mänskligt sällskap en stund. Men bara en liten stund. Gustav hade inga föreläsning så vi tog lite sovmorgon och sedan städades det. Gustav gjorde jätte fint i sovrummet och klädkammaren. Jag fixade till köket och städade Tuxs bur.
Sen rensade jag bland mina strumpor. Jag gjorde världens fynd, tre par nya oanvända strumpor gömde sig längst in! Hur härligt är inte det! Jag sorterade bort alla min par tåsockar från de vanliga. Jag överdriver inte om jag säger att jag säkert har 30 par tåstrumpor. Det fanns en tid då jag inte kunde låta bli att köpa dessa dyra strumpor... Jag la hur mycket pengar på dem som helst. Men sen känner jag ingen som har större sortiment heller. Det första paret fick jag när jag gick i sexan av mamma hade varit i Stockholm. Jag var väldigt skeptisk till dem, men gav dem en chans. Jag hade dem en dag i skolan och skrattade åt att det såg så löjligt ut med några klasskompisar. Men sen bytte jag stil ganska radikalt och då passade de helt enkelt in!
Hur som, det blev i alla fall mycket mindre fullt efter att de blivit förflyttade.

Sen svor jag över Tempo efter att sökt reda på var närmaste affär ligger... De har skickat ut ett häfte med massa bra erbjudande till oss. Sen att deras affär ligger långt långt bort har de inte brytt sig om.. Elakt och retsamt.
Kan sucka lite över Öb också, garnet jag virkar sjalen av börjar ta slut och det behövs mer, men det var slut. Fast det är väl mig själv jag borde klandra.. Skulle ha köpt mer.
Vi har också invigt Gustavs våffeljärn idag. Fungerade riktigt fint och våfflorna blev väldigt goda! Blev några kvar (av vår dubbla sats) så imorgon blir det uppstekta våfflor till mig! Minst lika gott det! Extra bra är att Gustav inte tycker om det, så they all's mine!
Vi provade också knivslipen han fick från min familj, det verkar som om den funkar väldigt bra, liten och behändig.
Jag fick post från mamma idag. En massa tidningsurklipp, som oftast, ett brev och en cd med bilder och recept. "Hennes" sygrupp ska göra en kokbok med bilder på olika projekt de gjort. Eller ja, jag ska göra den. Ska bli kul att få använda Indesign till något som blir något på riktigt! Jag kan inte med programmet bara för att kunna det. Men det var en salig röra den där skivan! Massa kakrecept och sedan några maträtter mitt i. En del hade dessutom krånglat till det och skrivit i små rutor och med punkter och skit. Det är roligt hur man kan tolka "Skriv rakt ner i ett worddokument" på många sätt. Bara bortkastat för dem att designa i word, dessutom tar det mer tid för mig att nollställa det med... Men men. Det största problemet är nog bilderna. Oproportioneligt få bilder till antalet recept och tråkigt nog är nästan alla bilder tagna på en utställning de hade. Få bilder är med skapelsen i aktion. Får prata lite med dem tror jag...

Imorgon ska vi till Göteborg, eller först och främst till ikea och sedan någon-mer-stans, Göteborg eller något köpcentrum i närheten. Vi åker med Mikael och Adam. Jag har hört av mig till kusin Johanna så får jag förhoppningsvis träffa henne också. Vi skulle höras mer imorgon.
Jag och Gustav har strukturerat upp vilka som ska få julklapp och vad så vet vi lite grann vad vi ska ha i morgon. Några julklappar är redan klara. Ganska skönt det! Bara de svåra och hopplösa kvar. Ska man ge bort något vill man ju inte ge vad som helst utan helst den perfekta klappen. Vi får se hur jakten går imorgon! Ska bli roligt i alla fall!

Inga kommentarer: