tisdag, november 18, 2008

Sporter på B

var det kväll och lugnt i stugan. Hasse åkte för massa timmar sedan, tråkigt, men vi ses inom en månad igen.
Efter att Gustav gett sig av till skolan spelade jag och Hasse lite. Gick väl si så där, beroende på vilken bana vi körde, blev inte så mycket virkat på sjalen...
Säcken sitter uppe nu, Hasse satte upp den med lite hjälp från mig. Sen har den blivit mörbultad av oss alla tre. Det är riktigt roligt att sparka på den!
Hantverkarna kom och gick nästan lika snabbt efter att de gått. Jag märkte knappt att de var här. De kom in, tre stycken, alla gick åt varsitt håll och efter tre minut var de borta igen. Jag underdriver inte, det gick verkligen jätte fort för dem. Det var nog inte första lägenheten de fixade idag. Det enda jag märkt att de gjort är bytt ett filter i vårat smala ventileringsfilter. Men jag andas säkert mycket bättre luft nu än igår..?
Hasse skulle iväg och tanka bilen på Statoil mack, eftersom jag inte är så bra på vägbeskrivningar skulle vi kolla en karta på nätet. Men så funkar det inte! Jag blev nästan orolig att Hasse borrat in i någon sladd i taket, innan jag kom på att man nog inte har sådana sladdar i taket. Så jag antog att det var något kortvarigt service fel eller något.
Visst var det de, men inte hos leverantören inte. Vid tolv ringer Gustav och frågar om vi har internet. Han säger att han lyckats göra något från skolan. Min första tank är då om nitarna lyckats komma åt någon server på skolan som förser Trollhättan med internet. Det verkar som om jag någonstans ville tro att det inte var ett väldigt lokalt problem, eller hur?
Det visade sig att Gustav stängt av sin server som förser oss med internet. Suck.
Han och "Mia" ska tydligen göra en vpn-tunnel mellan lägenheterna. Det ska tydligen göra så att vi kan spela mot varandra, men slippa det social då man bär datorer mellan husen.
Efter att få guidning via telefon och det inte fungerat så sket jag i vad Gustav sa och gjorde på mitt eget sätt. En sladd från väggen till routern en till Hasses dator och ytterligare en sladd till min. Vo la det fungerade utmärkt, med undantag för sladd till bärbar.
Det blev lite mer spelande och en portion gröt innan vi gav oss av till fots mot skolan och bowlinggänget.
Den här gången kom vi fram i tid, precis när klockan gick från 14.29 till 14.30 klev vi in på skolgården. En liten stund senare stod vi med Gustav och "Mia" och väntade på Sjölus och Rotmos. Två killar från nit ettan som tagit sig in på 2:ornas chat. Efter ett tag blev vi less på att vänta och gav oss av mot bowlingen. När vi kom fram stod de två ettorna där och väntade.
Vi hyrde fyra banor, så vi var två på varje, sen hoppade vi runt. Eller ja, dom hoppade runt, jag var kvar på samma bana hela tiden. Jag förlorade, inte helt oväntat alla matcher. Men bara för att ge gamla tant 95 år en hjärtattack så vann jag en match. Visserligen över Hasse, men ändå. Jag var faktiskt riktigt bra den serien, jag fick 138 poäng! Har aldrig gjort så bra i från mig. Så på bäst spelade serie blev jag 2 eller 3. Men ska man räkna poäng så blev jag sist, skulle jag tro. Visst spelar jag jämnt?
Jag fick spela mot Hasse, Gustav, Adam och Sjölusen. Skoj var det hur som!

När vi efter ytterligare en promenad kom hem så blev det middag, makaroner och mycket stark korv. Behöver jag säga att jag skippade korven? Smaklökar som bebis som mamma brukar säga.
Därefter åkte Hasse iväg...
Kvällen har tillbringats framför tv, datorn och boxsäcken. Jag åkte inte på träningen, Gustav rådde mig till att låta bli så jag lyssnade på honom. Fast jag är så gott som frisk nu, men det är ju onödigt att förstöra det. Jag har hört någon gång någonstans att man bara använder ena näsborren i taget. Källkritiken i det påståendet är under all kritik. Men jag har inte orkat ta reda på det efter som andningen för det mesta sköter sig själv. Fan vad jobbigt om man skulle behöva komma ihåg det jämnt!
Hur som kan det säkert stämma, de turas i alla fall om att slagga igen.. Ursch, jag vill inte veta hur många liter jag gjort av med. Men jag har hört... ...att snor är döda baciller och lite försvarare. Stämmer det så ska jag nog inte klaga. Tror att det var i barnserie, En cell-sam historia, som jag uppfattade detta. Älskade verkligen den serien, man lärde sig en hel del på den.
Slutligen bjuder jag på introt till denna underbara serie. Som jag för övrigt fick ett kärt återseende av i naturkunskap b. Jag lyckades övertala vår lärare när jag hörde att den fanns på skolan...


1 kommentar:

Anonym sa...

Det finns flera filmer i samma serie, och de är helt underbara! ^^