onsdag, november 26, 2008

Pastaförgiftning

Nu blir det fjärde dagen i rad det blir pasta till middag! Gustav är i full fart att förädla makaroner och köttbullar. I går var det pastasallad, perfekt träningsmat, i förrgår var det tortelini och dagen innan det spaghetti och skinksås. Jag känner verkligen har fantasin flödar! Visserligen är pasta en stor favorit, men ibland kan det bli för mycket av det goda. Vi skulle verkligen behöva planera vår mat. Får försöka ta i tu med det lite senare.
Något mer jag borde ta i tu med är mamma och sygängets kokbok som de ska ha bilder på olika sydda saker i. Satt och kollade lite grann på det idag, men blev mest bara deppad av det. Det känns som om de egentligen inte vill anstränga sig överhuvudtaget med den. Eller ja, ska väl inte dra alla över samma kant för det är så orättvist. I alla sorters projekt finns det alltid någon som verkligen vill, peppar de andra och gör sitt bästa. Så jag ska inte trycka ner på dem, för jag vet hur otacksamt det är att dra det lastet...
Hur som helst så är de flesta bilderna tagna på en utställning (har jag sagt det här tidigare? Kändes lite som en deja vu). Hur som saknade det delar i vissa recept med, som hur varm ugnen ska vara... Suck.. Får väl göra så bra det går och kontakta tanterna.

Jag har börjat virka på den andra vanten nu med garnet jag hittade. Vi får se hur långt det räcker. Sen måste jag nog lura ut mig själv för att hitta mer liknande garn...
Jag måste ändå fara någonstans där man kan köpa julfrimärken. Det blir billigare att skicka brev så, dessutom måste julkort snart börja skrivas.
Känns skönt att vi inte har en lika lång lista som mamma och pappa har. Det brukar ta dem en hel kväll att skriva julkort, trots att vi ungar brukar hjälpa till. Men åt andra sidan brukar vi få julkort som räcker till att täcka hela skafferiet också! Tro hur många frimärken mer än vanligt posten säljer runt jul?
På tal om jul, eftersom det, i alla fall borde, vara vinter nu så har jag bytt färgen på bloggen till blå idag. Fast här nere är det mycket svårt att tro att det är julafton om mindre än en månad. "Snön" smälte bort i dagens plus grader och ja, det är allmänt grått och trist.
Får se om jag får något julstämning till helgen, det är ju första advent och julpyntet ska fram!
Imorgon blir det tydligen ljudkurs. Blev jätte förvånad när jag fick mailet, trodde inte att jag var anmäld till kursen då den blev flyttad. Jag hörde ju inte av mig om omanmälning så. Men om människan bara kunde svara på mitt mail och tala om var vi ska hålla till så kommer jag att gå.

Inga kommentarer: