måndag, november 24, 2008

Sängbesök

Snart är det dags att ta i tu med allt som ska göras idag. I ett vagt ögonblick innan jag somnade igår råkade min mun prata utan min hjärna. "Imorgon ska jag diska och städa."
Har egentligen ingen större lust att städa, men jag har ingen lust att ha stökigt heller så.
Lite skönt är att jag redan har diskat bort berget nu, så ska bara dammsuga och moppa lite..
Morgonen började rätt bra, vaknade till när Gustavs alarm väckte honom, sen somnade jag om. Klockan nio blev jag väckte av Gustav en stund senare hoppade Tux upp i sängen, skuttade fram till mitt ansikte nosade på mig och hoppade sedan ner igen. Är det konstigt att han gör mig glad..?
Sedan ville Gustav, som inte visste vad Tux gjort, vara lika gullig och satte ner Tux vid mitt ansikte. Lillen sprattlade väldigt mycket och det slutade med att jag nu har två rivsår i ansiktet. Det gick inte riktigt som planerat för Gustav men han åtgärdade skadan med kramar och pussar. Jag låg kvar i sängen i ungefär en och en halvtimme. Var så där perfekt värme under täcken som gör att man absolut inte vill kliva upp!
Dessutom gjorde träningsverk i mina ben och axlar det extra skönt att ligga kvar. Vilket också min uppsvullna blånad i ryggslutet gjorde. Jag var lite klantig när jag duschade, satte mig ner för att kunna raka benen och när jag skulle resa mig igen slår jag i badkarlskranen. Ont gjorde det verkligen! Men jag trodde att det bara skulle bli en reva, men inte då..
Tux verkade också tycka att det var skönt att vara i sängen, till sist gav jag upp och lät honom fara omkring. Nu ligger han och myser i fotänden och ser ut att ha det så bra så jag har inte hjärta att lyfta ner honom.

Det snöade lite grann i morse och på radion får man rapporter om snöstorm. Kan inte jag också få lite snöstorm? Vore nästan mysigt! Det kan väl i alla fall snö lite så man får åtminstone en decimeter. Men inte då. Det ligger bara lite vitt på backen, det skapar inte ens känslan av vinter. Så lite är det!

Inga kommentarer: