lördag, november 22, 2008

Besök i blomkrukan

Vilken innedag det blev idag! Jag har inte varit utanför dörren på hela dagen! Men det känns inte så, jag har haft en bra dag. Klev upp vid tolvtiden och kom på att vi hade tvätttid, min jacka behövdes tvättas. Gustav erbjöd sig att gå dit ner, vem säger nej till det.
Under tiden dammsög jag i köket och satte fram lite frukost. Men varför hade jag behövt dammsuga, Tux gjorde arbetet ogjort ganska snabbt. Det finns en palm som smakar gott. Enda kruxet är att det råkar vara jord i krukan som ibland följer med tassarna när man ätit sig mätt..
Egentligen ska han väl inte få vara i krukan, men han är så söt när han sitter i den! Dessutom når han snart inte upp till bladen längre...
Annars har det verkligen inte alls hänt mycket idag. Jag har börjat lyssna på Harry Potter, engelska, igen. Det är lite roligt att jag förstår allting, men det beror nog mer på att jag kan den svenska utan och innan än mina engelska kunskaper.
Jag har kommit ganska långt på min vante också. Tummen sitter fast numera, jag håller på med tumkilen nu. Lite roligt är att en tjej på sysidan tyckte min om bilden på de förra vantarna och nu har jag fått hjälpa henne lite med mönstret så hon gör också ett par! Kul att någon mer än jag tyckte att det var en bra idé!
Sedan har jag lagat mat idag. Blev skinksås med bandspaghetti, riktigt lyckat faktiskt! Sen till efterrätt gjorde jag en jordgubbspaj som även den blev god, speciellt med tanke på hur enkelt det var att göra den.
Mätta och belåtna slog jag och Gustav oss ner framför projektorduken. Vi såg på The forbidden Kingdom. Inte speciellt bra film, hade väntat mig mer eftersom Jackie Chan var med i den.
Nu väntar snart ett varmt bad på mig!
En riktigt skön dag med andra ord.

Inga kommentarer: