söndag, november 16, 2008

Lagom dag

Klockan är inte ens sju och jag känner mig redan trött. Ett säkert tecken på att det inte står riktigt rätt till min kropp. Jag tycker inte om att vara sjuk, men jag känner mig mycket friskare idag än igår. Skönt det.
Jag vaknade i morse för att Tux höll på riva ner höhäcken (som han har i sin bur) två rum bort. Det var lika bra att kliva upp och utfodra lillen och låta honom komma ut i resten av lägenheten. I vardagsrummet satt Hasse klarvaken och spelade warcraft. Den mannen är otroligt morgonpigg... Efter ett tag kom Gustav också upp och vi åt frukost.
En stund senare bestämde vi oss för en sväng till Överby, fördelen med köpcentrumet är att de har "normalöppet" även på helgerna!
Men det gick inte så lätt att komma i väg som planerat, det visade sig att Hasses bil käkat upp all ström under natten. Men tur för vår del hade Mikael kommit hem en dag tidigare och kunde med hjälp av startkablar skänk liv till Hasses bil.
Sen bar det av, skönt att åka bil! Det var verkligen länge sedan nu.
För en gångs skull tyckte det var skönt att gå med inte allt för shopping intresserade killar på stan. Kände mig ganska matt så. Jag gick i alla fall in på apoteket och köpte riktiga halstabletter, sådana som hjälper på riktigt och inte bara är felmärkt godis.
Visserligen är de dyra, men eftersom de hjälper så kan det vara värt det. Men varför skiten måste smaka mint förstår jag inte. Jag gillar inte mint. Det är samma sak med tandkräm, det är inte många som inte smakar mint och inte är barntandkräm...
Förutom det inköpet hittade vi två julklappar åt Hasses släkt och vänner. Så han var ganska nöjd med det. Dessutom var vi in på en affär som heter Godis Jätten, behöver kanske inte skriva vad vi köpte där. Ett tips, läs mellan raderna...
Vi hade i alla fall en trevlig stund.
Sen hem och spela lite Warcraft och virka sjal. Har äntligen hittat ett mönster jag klarar av att följa.
Sen blev det en gudomligt god middag komponerad av herrarna. Fläskfilé, potatisgrattäng, berniesås och sallad!
Helt underbart!
Därefter lite mer spelande och nu blir det bio. Nya Bond-film...

Inga kommentarer: