måndag, november 03, 2008

Mitt klantiga jag

Vilken dag!
Blev väckt av Gustav i morse, jag hade absolut ingen lust att kliva upp.. Men det berodde inte helt på trötthet, min kropp värkte! Om jag tidigare sagt att fotbollen räddar mig från att bli pensionär, så glöm det. Men kropp värker på så många ställen som den aldrig gjort tidigare, åtminstone inte samtidigt. Det är långt i från den värsta träningsvärken jag har haft, men jag har aldrig haft i så många muskelgrupper samtidigt tidigare...
Dessutom var det inte en vidare rolig dag jag hade framför mig. Tvätta och städa! Hurra!
Men men, det var bara att hasa sig upp och ta i tu med dagens uppgifter.
Jag fick lite uppmuntran av Ewwe genom bilder på Nelly.
Men kan ni gissa vad jag lyckades med när jag kört igång de två sista maskinerna? Jag låste in nyckeln tillsammans med tvätten.. Shit, verkligen inte vad jag planerat.
Nu har jag ingen möjlighet att komma in igen.
Min chans nu är att vara där vid tre tiden och vänta på den som har tvättstugan efter mig. Hoppas det bara är en trevlig svensktalande person. Jag har absolut ingen lust att förklara vad lyckats med på engelska...
Men, men. Det är bara att bita i det sura äpplet och bättra mig till nästa gång.
Nu ska jag trösta mig med Harry Potter och virka vante, väldigt snart klar med den första nu!

Inga kommentarer: