söndag, november 23, 2008

Bristande planering

Idag hände något som inte hänt på ungefär en vecka, jag var på fotbollsträning. Eller ja, det var väl styrketräning den här gången. Det började väl inte särskilt lyckat, jag kom inte dit i tiden. Men den här gången beror det inte på att jag är en evig tidsoptimist, utan på mitt värdelösa lokalsinne. Jag var vid fel gympahall och hittade inte den rätta förrän de andra redan gett sig iväg. Jag tog och sprang den vanliga rundan i hopp om att komma i kapp dem. Vilket jag inte lyckades med förrän vid tunneln, som är "slutstation". De hade redan kommit långt med alla hopp-och-studsa-övningar vi brukar göra i backen. Det var bara att hoppa in.
Sen gick det desto bättre. Helt klart kände man av att man varit borta ett tag och att vi dessutom körde ett varv mer än vanligt... Det kommer att kännas imorgon i alla fall!

Resten av dagen har varit ganska lugn, tog en promenad med Gustav mitt på dagen. Nu på kvällen har vi sett på film, igen.. Det blev Arn - Riket vid vägens slut. Gustav satt och störde sig på en massa små detaljer, men det är bara för att han har något emot svenska filmer som gör att de inte kan vara bra. Jag klagade på att de inte följde böckerna. Kändes mest som om de läst igenom dem, sen gjort väldigt korta minnesanteckningar och där på improviserat...
Lyssnade ju igenom alla böckerna i somras mellan arbetandet, flytandet och träningarna.
Kan jag rekommendera, det är en bra uppläsare med. Vilket han som läser de engelska Harry Potter böckerna också är. Nu är jag i början på andra boken som jag om möjligt kan bättre än den första....
Den virkade vanten blev också klar idag. Men jag har kommit till ett allvarligt problem med den. Jag hittar inget mer av det rosa garnet jag använt! Trodde jag hade ett till nystan någonstans bland alla, men det verkar inte som det... Riktigt jobbigt. Känns tråkigt att ta upp det jag gjort, men jag tror inte mormor skulle ta på sig ett par vantar med olika färger... Får se hur jag ska lösa problemet. Jag har börjat tänka i större banor nu och vill virka ett överkast! Inte ett sånt fint jag vet att mormor håller på göra till vår säng nu, utan ett av mormorsrutor. Lila, blått och grönt i olika nyanser, så slipper man oroa sig för garn som tar slut. Ska bli riktigt att roligt att börja och under tiden kan jag ju fundera på mitt vantproblem. Måste kolla om jag kan hitta något liknande färgat garn någonstans...

Inga kommentarer: