söndag, november 09, 2008

Latdag med träning

Dagen började ganska tidigt av att Gustav stod påklädd bredvid sängen och sa åt mig att jag kunde somna om. Han hade nämnligen tagit tvätten själv. Eller, egentligen var det väl inte tvätten utan mitt lapptäcke och två kuddar, ytterligare ett verk av Tux fyllda blåsa.
Sagt och gjort, vid elva vaknade jag igen och klev upp. Gustav som krypt tillbaka låg kvar länge.
På morgon såg jag en glunta solsken och började planera en utflykt ut med pojkarna. Men solen försvann snabbt och lika så min lust att gå ut.
Så efter frukost har jag tillbringat dagen med stickor, Harry Potter och scannern. Jag lånade för ett tag sedan en bok med massa mönster på smådjur. Då det gick käpprätt åt fel håll när jag försökte sy något. Nu är det snart dags att lämna tillbaka boken så jag passade på att behålla några av mönstrena lite närmare till hands...
Sen vid halv fem var det dags för mördarträningen igen. Men denhär gången kändes det mycket lättare, framför allt löpning som var på gränsen till rolig idag, om det inte varit för det ihärdiga regnandet. Löpning är faktiskt riktigt roligt när man väl fått lite kondition.
Övningarna gick också ganska bra, magträningen är riktigt jobbig. Men det ger väl med sig efter några gånger, får vi hoppas. Min packning inför träningen var inte heller den mest genomtänkta så efter en skön dusch fick jag ta på mig de blöta överdragsbyxorna igen. Väldigt mysigt.
Men nu ska ordningen återställas med lite god fläskfilé och potatisgrattäng lagad av min egna kock!
Sen blir det väl ännu mer stickande och Harry Potter!

Grattis på farsdag alla pappor, fast speciellt min!

Inga kommentarer: