tisdag, november 25, 2008

Mitt täcke kommer ta lång tid

Idag var det fotbollsträning, med spel, enbart spel. Gick väl lite si så där. Ska bli skönt att bli helfrisk, snart någon gång.
I övrigt har det inte hänt mycket idag. Tog en lång sovmorgon och sen virkade jag lite. Har nu tre hela rutor till överkastet. Gustav har räknat ut att jag kommer att behöva 320 rutor för att bara täcka sängen, sen måste man ju ha några rader extra också. Hm, en liten på bit på väg i alla fall. Sen har jag nästan en fjärde rutan, men garnet tog slut bara en liten bit innan den var klar. Så typiskt. Får se om jag kan hitta något som kan passa..
På tal om garn som tar slut, jag har hittat lite mer av garnet jag hade till vantarna. På min första vante (fast den repade jag upp för att göra om, så det var på den omgjorda jag hittade garnet). Kommer verkligen inte att räcka till en vante till. Har funderingar på att virka så långt det går med det och sedan ta upp på den andra vanten så att det blir lika mycket mörkrosa på bägge. Resten av vanten tänkte jag virka med en annan färg.. Jag kanske inte kommer våga ge dem till mormor, men det är ju alltid en lösning. Om jag inte kan hitta något annat garn som är tillräckligt likfärgat...
Gustav har köpt en domän idag, guttuf.se. Jag blev småsugen på att köpa rivka.se och köra bloggen därifrån. Lite enklare adress att komma i håg, men det känns ganska onödigt att lägga pengar på det när jag har den gratis nu... Även om det inte är några gigantiska summor det handlar så är det fortfarande pengar...
Vi har klippt klart Tux klor idag. Började på i lördags, men han var inte riktigt på humör då, så efter att ha klippt för långt in på ena så slutade vi. Idag var han däremot riktigt duktig! Han ryckte bara till lite grann på de första klorna sen satt han still i mitt knä medan Gustav klippte.

Inga kommentarer: