tisdag, november 18, 2008

Säcken blir kvar

Då var det en ny dag, sista dagen Hasse är här. Tråkigt nog. Har varit jätte roligt med lite besök.
Det verkar som om Gustav bestämt sig för att ha kvar boxningssäcken! Roligt, roligt. Jag kanske får låna den någon gång. Jag skulle behöva lära mig att slå hårt. Minns när man slog varandra på överarmarana bara på skoj (då båda var med på det), folk skrattade alltid åt att jag slog så löst... Jag tror inte det här med armmuskler är något som är synonym med mina armar.. Så det är ett lite roligare sätt att träna armarna på, hela kroppen med för den delen.
Gustav har pekat ut ungefär var han vill ha den, i vardagsrummet. Han och Hasse har funderat hur man kan få den i lämplig höjd ect. Nu har Hasse gått för att köpa plugg, eller vad det var som behövdes. Gustav är på föreläsning och Tux springer omkring som en liten skållad iller..
I övrigt är det väldigt stökigt här. Så gott som hela klädkammaren ligger på sängen. Nej det är inte utrensning, utan det ska komma några hantverkare. Någonting om ventilation var det visst. Känns lite jobbigt att de ska klampa in, jag menar jag har inte direkt något problem med ventilationen. Men det är något de kommit på att de ska titta till i alla lägenheterna nu. Så det är väl bara tacka och ta emot.

Jag är snäppet friskare idag än igår, inte alls lika matt längre. Fortfarande snorig, men hostan har jag inte känt av än. Fast det hinner väl komma det med. Strax innan tre ska nämligen jag och Hasse gå ner på stan för att möta upp Gustav och Mia(?). Sen ska vi bowla. Det lär gå åt helvete för min del, Gustav som jämnt klagar på att han är sämst brukar slå mig med hästlängder. Fast det blir nog roligt i alla fall. Det mesta man gör med Hasse, Nasse (Gustav) och gärna lite Bonde brukar bli en något sätt alltid bli väldigt roligt!
Ikväll är det fotbollsträning och jag funderar på att vara med, men att ta det lite lugnare. Fast det brukar aldrig gå så bra för min del. Det är för mycket tävlingsmänniska i mig..
Men jag lovade i princip Cornelia (en tjej i laget) när jag träffade henne på Överby att jag skulle komma så..

Inga kommentarer: