onsdag, november 12, 2008

Tokig Tux kombinerat med tvätt

Jag tror Tux har blivit helt tokig! Han har redan hunnit med en hel massa upptåg som att beskära vår palm lite. Hoppa upp i sängen, vidare till nattduksbordet och ner med tassen i öppen salvburk för att sedan kleta ner sängen!
För tillfället håller han på mörda tidningen Studentliv (se bild). I morse följde han efter mig i hälarna men också efter Gustav, vilket inte är vanligt. I övrigt har han skuttat runt som en tok, flyttat mattor och på ett framgångsrikt sätt sett till att jag inte har fått en lugn stund. En av favoriterna är att bergsbestiga soffan, gosedjurkorgen och allt annat han kan hitta på!
Vilket inte går särskilt bra ihop med min vantevirkning, då jag hela tiden blir avbruten. Fast det verkar inte bättre än att jag har fått till det!
Gustav har åkt i väg till skolan för att fifflar med routrar och allt vad det heter. Men innan han gav sig av i regnet såg han till att få upp mig ur sängen. Visserligen var klockan över nio och dessutom skulle jag tvätta.
För att slippa förra veckans misstag har jag tagit fram en kedja som jag satt nycklarna i ena änden och sedan krokat fast dem vid mina byxor. Det borde väl vara idiotsäkert?
Jag borde försöka dammsuga lite grann idag också. Dammsugaren har nästan blivit en permanent möbel för oss, vilket inte är så snyggt. Men eftersom det nästan ständigt behövs dammsugas blir det inte att man ställer undan den. Var och varannan dag finns det jord och spån i köket, TUX!
I dag skickar jag en tanke till min kära kusin Sara som blivit tvungen att lämna tillbaka sin katt, på grund av att hon troligtvis är allergisk.. Ursch, kan inte vara lätt.
Trots att Tux är tokigare än han någonsin varit tidigare så är jag glad att han livar upp min tillvaro!

Inga kommentarer: