måndag, maj 25, 2009

Trötta ben

"När Rebecka Lindberg kom rusande längs sin vänsterkant och dundrade in 1-0 i vad som från kanten såg ut som en omöjlig vinkel fick vi mersmak. Rebecka flyttande sen ner till högerback och slog där en grym löpboll längs kanten som Frida Hjelm tog hand om, utmanade och placerade bollen hur läckert som helst i långa hörnet hur snyggt som helst. Både jag och Häger stod med gåshud." - Kristoffer Svensson

Wie! Jag var nästan orolig att det inte skulle bli något skrivet.. Alltid kul att bli omnämnd! Speciellt med tanke på vad den där matchen kostade mig i ansträngning. Men jag märkte inte för hur mycket krafter matchen tog förrän på kvällens träning. Var helväck, orkade knappt springa på någon boll. För att inte tala om löpningen på slutet, givetvis är det löpning just den träningen då man inte alls är pigg...
Men kul var det i alla fall, ytterligare poäng till den interna poängtävlingen blev det. Jag såg att jag och Lotta ligger delad etta, och idag var vi i samma lag...
Gustavs tenta gick väldigt bra idag, så det var en skön lättnad. Nu gäller det bara att min tenta blir godkänd, mitt grupparbete och Gustavs kommande tenta går bra...

Jag fick svar från Ålsta idag och man får inte ha husdjur, inte ens en liten harmlös kanin och man får inte ha sina egna möbler på internatet. Så nu har jag försökt fråga om var man kan hitta en lägenhet i närheten...Vi får väl se hur det blir. Jag hade helst velat bo med min lilla Tux i ett eget möblerat rum. Vi får väl se, förhoppningsvis kommer jag in i Sundsvall och slipper oroa mig.


Idag har jag gjort klart ännu en tawashi och virkat upp nästan ett helt nystan helt nystan på sjalen. Sen har jag skrivit om lite om Bourdieus fält och kapital till vårt grupparbete också. Ska bli skönt att träffas i morgon och stämma av.

Inga kommentarer: