söndag, maj 17, 2009

Gratulerer Norge

Det är väl inte så mycket att orda om, grattis Norge till en storslagen och överlägsen vinst!
(Borde det heta vinst egentligen med tanke på hur många miljoner det kostar att arrangera tävling? Tänk hur många barn som skulle kunna få medicin och mat för dagen för dessa...)
Fast att låten inte var min favorit så kan jag ändå vara lite glad för att den vann. Men nästa års svenska festival kommer ju inte bli någon hit, vinn och få åka till Norge! Hurra..?

Hur som låten blev bättre ju fler repriser den kördes, men jag gillar fortfarande inte refrängen. Men jag antar att jag måste lära mig acceptera den om man ska kunna ha radio på framöver....
Det bästa var ändå när han på scenen uppmanade alla norrbaggar att komma och möta honom i morgon. Vad kul att han tog det på norska (så att bara vi, norrmännen och danskarna förstod), efter all ryska så var det inte mer än rätt.

God natt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Så underbart! <3 Undrar just hur många som kommer stå och vänta på honom på flygplatsen.... Hade jag haft körkort skulle jag åkt dit :P Kram och grattis på namnsdagen :)