torsdag, maj 07, 2009

Färga håret?

Idag är det regnigt och grått ute, men som de säger i Pistvakt; "Det är en dag det med". Har precis ätit frukost, varma mackor, dels för att bli av med lite av "giftsvampen" och dels börjar vårt bröd bli lite torrt och tråkigt. (Dagarna innan jag flyttade plockade jag massa svamp, sen gjorde jag en stuvning och ville bjuda familjen på svampmacka, men ingen vågade. Kan berott på att jag sa att jag ville bjuda dem på "den sista måltiden".. Hur som hamnade stuvningen i en burk i frysen för att de senare skulle få njuta av min svamp. Men när mamma flyttade ner mina saker hittade jag burken med "giftsvamp" bland maten hon tagit med..)
Jag har nu läste alla kapitel i kursboken som vi ska, det är bara ett tio tal sidor i en annan bok som också ska avverkas. Det känns ganska skönt att jag redan nu hunnit läsa det mesta, vilket ger mig en möjlighet till att koncentrera mig på de svåra bitarna innan tentan på tisdag.

Just nu sitter jag och har seriösa funderingar på att färga håret i dag. Gustav har lovat att inte bara hjälpa mig välja färg utan också att färga håret på mig!
Mörkbrunt tror jag skulle passa mig ganska bra, har ju haft det tidigare så. Just nu är jag så sjukt less på min saknad av frisyr att det finns inte. Mitt hår är inte bara tråkigt för tillfället utan även fullt! Min lugg är en katastrof, den lockar sig hela tiden konstigt och får mig att se ut som ett fall för alla världens styleings program!

Mina rutor går framåt, har nu inte bara 23 utan 34! Det har blivit väldigt många rutor de senaste dagarna. Jag tror jag har fått upp speeden en aning nu..
Sen börjar något som kan liknas vid en semesterplan ta form. Jag har skrivit ut en ganska detaljerad Sverigekart som vi nu fyller i olika aktiviteter på och drar sträck till var de finns på kartan. Mycket rekommenderat tillvägagångssätt för alla som vill få en överblick om vad som är enklast att kombinera med hänsyn till hur städerna ligger.
Gotland (kanske under medeltidsveckan) och Öland känns ganska lockande med samtidigt finns funderingar kring Skara Sommarland och Kålmorden.. Vi har så gott som bestämt oss för att åka söderut, dels då det finns fler städer och dessutom närmare varandra där och sen kan man ta en sväng förbi Trollandet och frakta upp lite mer saker..

Inga kommentarer: