måndag, maj 25, 2009

Gustav tenta och virkning

Nu börjar jag bli små nervös. Gustav är inne på skolan och gör sedan 45 minuter tillbaka sin nästsista tenta. Jag hoppas så att det går bra för honom! Vore väldigt skönt om han kunde slippa åka ner och göra en omtenta. Han har pluggat väldigt intensivt de senaste dagarna, så det vore inte mer än rätt att det ger resultat.
Jag har försökt se till att han i förberedd i den bit som inte är plugg. I går kväll/natt tog jag och bakade grahmansbröd dessutom dukade jag i ordningen frukosten så det skulle gå snabbt att sätta fram på morgonen.
Jag klev till och med upp nu på morgonen och satte fram frukosten, åt frukost och har inte gått och lagt mig än. Men jag känner mig fortfarande småtrött. Utomhus är det fint väder men lite små kyligt.
Jag har virkat ännu en till twashi (disksvamp) i lite somriga färger. Jag kommer att ha massa om bara några dagar.. Jag kanske borde leta upp något annat roligt mönster.
Bäst av allt vore om jag stickade något i stället, mina pekfingrar har börjat ömma lite..

Sen har jag äntligen fått tag i det öb-garn jag behöver för att göra klar sjalen jag började med innan jul! Det kanske kan vara något!

Inga kommentarer: