tisdag, maj 05, 2009

Skolan och rutor

Idag har vi redovisat vår uppgift i "Bli brottslig", men vi lyckades aldrig bli brottsliga, utan blev friade, lite tråkigt då alla blev friade. Vi var helt enkelt för snälla, men det var ganska intressant ändå. Fast att jag hellre velat varit i grannrummet där både Expressens och Aftonbladets chefredaktörer befann sig för en diskussion om dagspressen framtid... Men man får ju inte alltid som man vill.
Uppgiften är i alla fall slutförd och som jag kunde förstå det även godkänd. Nu är det bara en salstenta till om dessa tvetydiga och tolkningsbara grundlagar och en okänd slutuppgift, dock en gruppuppgift, kvar. Så vida det inte blir omtenta eller komplettering på något, man kan ju aldrig vara riktigt säker. Jag väntar fortfarande nervöst på resultatet sen salstentan för ungefär två veckor sen..

I morse fick jag inget av det jag skrev gjort, däremot fick Tux sin bur städad och köket fick sig en dammsugning också. Därefter sydde jag snabbt och slarvigt ihop en lite tygpåse med knytband att ha mina pennor i. Jag har länge sökt efter ett pennskrin/fodral som rymmer alla mina färgglada pennor men inte mycket mer...
När jag kom hem efter skolan var det för sent för att bege sig till fotbollsträningen så jag hoppade det i dag. Åt mat i lugn och ro med Gustav, visade honom mitt nyköpta ipodskydd i silkon. Lika bra att vara rädd om prylarna man har, mina små tekniska saker (se mobil) åker allt som oftast i backen (därav nokia telefoner, enligt mina erfarenheter tål de smällar väldigt bra)..
Men jag upphörs aldrig att förvånas, varför i hela friden är det inget skydd över displayen? Den om något vill man ju ska vara fritt från repor! Antar att det är för att de ska kunna tjäna mer pengar på att sälja speciella små plastbitar som man sätter där.. Money, money, money...

Nu på kvällen har vi tagit oss en lite promenix i parken/kyrkogården och nu väntar mys med film. Jag kanske får dagens sjätte ruta klar. Jag blev en aning deppad när jag såg hur lite jag kommit på mitt överkast... Minst 150 rutor kvar och monteringen får inte glömmas bort, samt att fästa alla trådar! Jag ser min tid rinna iväg....

Inga kommentarer: