onsdag, maj 27, 2009

Tawashi

Ryktet säger att jag har återigen börjat massproducera så som min mamma ett antal gånger anklagat mig för...
Ja, det är väl ingen mening att säga emot utan bekräfta med ett bildbevis.
Jag fastnade verkligen för det här mönstret!

Bomullsgarn och virknål 2½.

Varv 1: 21 lm
Varv 2: 1 fm i den andra lm från virknålen, 1 fm i nästa lm, 1 stp i de 2 kommande lm, 12 dstp i de 12 kommande lm, 2 fm i de 2 kommande lm, 2 fm i de två kommande lm, 1 lm
Varv 3-25: Upprepa varv 2.

Sy/virka sedan ihop långsidorna och snörp till i botten och toppen. Jag har också gjort en liten öggla på toppen på dem.
Bilderna i det engelska mönstret är till jätte bra hjälp..

lm - lösmaska
fm - fastmaska
stp - stolpe
dstp - dubbelstolpe

Eller i det engelska mönstret;
ch - lm
sc - fm
hdc - stp
dc - dstp

Inga kommentarer: