lördag, maj 16, 2009

Snart besök!

Jag kan inte somna om! Jag är på tok för uppspelt! Snart, om fem timmar kommer min mamma hit. Eller ja, jag och mazdan ska hämta henne på stationen. Men innan dess ska jag delad ut korv till blivande landslagsspelare (knattefotboll). Känns inte så jätte roligt, hade hellre tagit ett tåg in till Göteborg och mött upp mamma där. Men jag fick i alla fall den tidiga tiden så jag är klar med mitt pass en halvtimme innan hon ska hämtas. Jag ska ta bilen bort till stip (fotbollsplanen) så jag kan åka direkt till järnvägsstationen. Fast nu börjar jag bli lite orolig, det kommer att vara tjockt med bilar. Hur mycket som helst, massa cyklar och barn som springer hur som helst. Jag kanske borde ta cykeln och slå rekord på hemfärden?
Jag borde faktiskt hinna hem emellan, nästan bättre det än att jag ser till så att jag inte kan komma alls..

Städningen igår gick rätt bra. Lägenheten är representabel åtminstone, hade gärna hunnit lite mer, fast det var det ingen av oss som hade lust med. Sen dök Natta in en sväng och vi sydde ihop två tubklänningar som hon ska ha i deras vårshow(/musikal). Det gick väldigt smidigt och vi hade mycket roligt. Roligast av allt är att hon är så rädd för Tux. En liten plutt till kanin som knappt vågar bitas. (Han har bitit Gustav så han börjat blöda i fingret två gånger. Men båda gångerna var det befogat, en gång försökte Gustav flytta på hans mat och den andra peta han med ett finger så mycket på lillen att det Tusse blev irriterad och högg till. Visst han kan smånafsa för att visa sitt missnöje, men vem gör inte det?)

Ute skiner solen och termometern visar 15 grader, så jag har förhoppningar på en riktigt fin dag! Nu ska jag ta och röja upp i köket så att det blir fint där inne med!
Därefter blir det nog lite mer pyssel med bollarna. Jag har blivit lat och börjat virka stolpar istället för vanliga maskor. Fast åt andra sidan har jag hunnit ganska många också, fast de är inte riktigt klara, men så gott som. Jag jobbar fortfarande på att ta fram ett gångbart mönster för dem.

Inga kommentarer: