fredag, maj 29, 2009

Äntligen

Det var verkligen på tiden! Sjalen som jag skrev om redan i höstas som skulle ha blivit en julklapp (till obestämd) är nu klar. Efter att två gånger köpt för lite garn och i månader väntat på nytt garn som varit slut hos grossisten.
Den är virkad utan mönster i mormors rutastil. Denblev väldigt lång i förhållande till bredden, konstigt värre med tanke på den rosa jag gjorde till mamma är virkad på samma sätt, men den blev proportionerlig Hur som så virkade jag en blommbrosch som man kan sätta ihop den med!

Annars på virksidan har jag skickat iväg tre av mina små disksvampar och börjat med en ny sjal. Garnet skiftar i rosa, mörkare rosa och vitt och virkas med små blommor! Ett väldigt klurigt mönster, så början ser ut som jag vet inte vad. Men nu har jag kommit in i hur det funkar.. Det blir i alla fall personligt! Denna vet jag redan vem som ska få, man ska börja med julklapparna i tid, eller hur?

Vi har börjat packa ihop och rivit ner lite möbler. Tänk att det är enklare att bygga ihop Ikea möbler än att ta i sär dem! Hur som är det riktigt stökigt överallt vilket Tux tycker är jätte roligt! När vi skulle montera ner ena hyllan var det en perfekt hinderbana för vår lilla plutt.
Så idag klippte vi klorna på honom, vill inte riskera rivmärken på alla saker.
Klippningen gick väldigt bra, inga blödande klor och Tux satt riktigt still de två sista tassarna. Som vanligt var det jag som höll i plutten och såg till att han hela tiden hade nötter att knapra på medan Gustav skötte saxen.

Imorgon ska jag in till Göteborg och träffa de andra stjärnorna i min grupp. Allting är ihopsatt nu och ser riktigt bra ut. Men vi ska prata igenom och finslipa lite och äta middag!
Kommer nog att bli en riktigt mysig kväll.
Sen vill jag rikta lite kritik till Västtrafik, mitt månadsresekort har gått (och det är inte deras fel) men de har inga andra former av rabattkort etc för att få en billigare resa fram och tillbaka. Tro om inte busskorten hemmavid är bättre då (ju mer du åker ju mer rabatt)...
Aja, det handlar om max tre resor sen på torsdag drar vi härifrån!

Inga kommentarer: