torsdag, maj 21, 2009

Fotboll och virkning

Åter en dag som vigts åt fotbollen. Samling kvart i tolv hemma vid sju.. Varför måste lagen vara så långt i från varandra... Fast det är små mysigt att åka buss, man hinner virka en hel del. Denhär gången blev det en boll till Lottas (en tjej i laget) katt. Jag har nu gjort 9 bollar, två kattbollar, sex jongleringsbollar och en stor boll.
Matchen slutade hur som helst 1-1, liter surt för vår del då vi ledde. Men en domare kan verkligen förstöra en match, ett felaktigt domslut som resulterade i en straff emot oss punkterade matchen. Fast vi hade en del fina frilägen efter det också, men bollen ska in mellan stolparna också...
Matchens höjdpunkt måste ha varit när vi hade hörna och en motståndare skjuter ut bollen till en ny hörna och domaren dömmer nedsläpp! Hon som markerade mig kommenterade det och vi var båda överens om att det borde ha blivit en ny hörna..
Är man som domare osäker på vem som sköt ut bollen dömmer man till fördel för det försvarande laget. Men han kanske missade den lektion...
Inte för att jag alltid gjort rätt när jag dömt, men det där var en riktigt grov tabbe som inte står i någon regelbok.
Jag fick spela yttermittfältare 20 minuter i andra halvlek och det gick väl inte så där jätte bra..

Nu på kvällen har jag, Gustav och Tux varit ute i ungefär en timme. Tux har undersökt en backe och en gräsplätt samt kommit underfynd med att man kan "rabba" gräset så att det sprätter mossa. Jag har virkat nästan en hel tawashi och Gustav blev uttråkad.
Nu är det snart natti natt för imorgon är det träning vid tolv och innan dess ska jag helst ha varit till bibblan för att få tag i någon metod bok.

Inga kommentarer: