torsdag, maj 21, 2009

Marken är vit

Just nu flyger det massa vitt i luften. Men inte är det snö inte. Inte för att jag vill ha någon snö nu, men i vintras hade det var ganska trevligt. Hur som, det ser ut som maskrosfrön, med enda skillnaden de flyger väldigt högt, i grupp och kommer från ett träd. Tyvärr är jag inte så bra på träd att jag vet från vilket, men kan vara Lind?
Hur som, det är jobbigt att andas in och man riskera att få dem i ögonen då man cyklar. Annars är det ganska mysigt med lite vitt på backen.
Tur att jag inte är allergisk mot fluffet. Min pollenallergi (tror att det är björk jag reagerar starkast på) har så gott som lagt sig nu. Jag nyser bara väldigt mycket och där av blir lite snorig. Men jag tycker nästan om att nysa. Sen tränar man ju magen till på köpet!

Inga kommentarer: