lördag, maj 09, 2009

Bara Fotboll

Så gott som hela dagen har gått åt till dagens match, Tranemo låg inte speciellt nära. En match vi inte ens vann, mycket tråkigt. Men match i sig var ändå ganska rolig att spela. Speciellt då jag fick markera deras nummer åtta. Hon var bra sur ett tag! Jag tror nästan att jag tillbringade halva matchen liggandes, men jag fick inte en enda domslut emot mig (vilket inte är allt för vanligt).. Extra roligt blev det då jag hittade följande rader på hemsidan;
"Alla i laget kan höja sig rejält men bäst kämpade Rebecka Lindberg o Freddie, vill också hylla domaren Staffan Genberg som gör en utmärkt insats, kul o få ge positiva omdömen o domaren."
Dagens match för den första a-lags match jag har fått spela 90 minuter.
Slutsiffrorna blev till sist 5-1. Trots att vi fick första målet. Men de första målen borde inte ha varit mål, första var det hands innan och andra fårLotta (som för övrigt gjorde vårt mål) en kraftig och fullt medveten knuffad i ryggen så hon faller...
Sen de tre andra hände så snabbt att man knappt hann reagera och kan mest skyllas på slarv från vår sida...
Bussresorna var inte så där jätte roliga, trots en mycket fräsch buss, endast tre veckor gammal, och film. På ditvägen försökte jag plugga, men hur lätt är det när det visas Mamma Mia och jag somnar titt som tätt. På vägen hem satt jag mest och var kissnödig...

På kvällen har jag och Gustav lekt pensionär och matat stadsparken/Spiköns fåglar. Fast ankorna och änderna var det något fel på idag. Man kastade maten knappt en meter framför dem, ändå vill de inte ha. Så måsarna, små små fåglarna och kajorna fick sig lite morotsfritters i alla fall.
Sen blev det lite fika på en parkbänk och nu ska vi snart spela lite dator!

Inga kommentarer: