söndag, maj 17, 2009

Grattis Norge, igen

Ja, då var det dags för norskarna att få fira ännu en gång, 17 maj, deras nationaldag. Jag blir nästan lite avis på dem, när de har nationaldag firade de ordentligt, varför gör inte vi tråkiga svenskar det?
Men idag får jag också fira, lite grann i alla fall. 17 maj är det nämligen Rebecka-dagen, min namnsdag. Tyck som ni vill, men i vår familj firar vi namnsdagar. Så till frukosten fick jag en ihopfällbar grill av pappa, grillbriketter av bror (tro om de snackat i hop sig), en fin hemmasydd tavla av syster och av mamma ska jag få en tårta och ett tårtfat! (Dessutom skulle morfar ha fyllt många år idag...)

Nu ska vi snart ge oss av mot Torp, Överbys storebror, om jag förstått det hela rätt.

1 kommentar:

Johanna sa...

grattis på namnsdagen rebban! här i Götet vilar vi ut oss efter gårdagens Göteborgsvarv! Kram!