söndag, mars 01, 2009

Årets första match

Då var årets första match spelade, det var inte träningsmatch som jag först trodde, utan dm! Men det gick bra ändå, fast att det hade kunnat gå bättre. Det skiljde två divisioner mellan lagen så vi borde ha kunnat gjort en betydligt bättre match, men gick ner i deras tempo lite grann.
Dommeriet är jag inte helt nöjd med heller, det är sällan man är det, inte ens då man själv dömmer. Till en början kom det ingen domare, han var och kollade på bandy i Vännersborg, så de (andra laget) fick akutringa någon som hoppade in. Så matchen blev en halv timme försenad, då var jag glad att jag inte startat, det är enormt jobbigt för psyket med förseningar. Till andra halvlek var jag med på plan, mittback. Det första som händer mig då när jag går emot en boll, givetvis i straffområdet, är att den kommer på min arm! Sen dröjer det jätte länge innan domaren blåser av, det är nästan de värsta när domaren blåser för att någon motståndare skriker åt honom. Det var ju inte direkt så att jag tog bollen på armen med flit...
Hur som blir det straff, men lyckligtvis en stolpträff!
Sen fortsätter det likadant med domsluten matchen igenom, ibland hängde motståndarna praktiskt taget på oss utan att det blev någon avblåsning!
Medan de föll hur lätt som helst, i en vanlig schyst närkamp och då får vi frispark emot oss..
Fast man ska fokusera på det bra och det man kan påverka och vi vann i alla fall, med två friska pinnar.

Nu håller Gustav på att laga köttfärsbiffar och jag har precis besegrat Diablo i just Diablo.. Har haft lite svårt att koncentrera mig på tenta när spelet legat och gnagt i huvudet på mig. Men nu är det nersparat och avslutat, får ta sista banan när jag skrivit lite mer.
Jag har i alla fall kommit över två sidor nu, vilket känns rätt bra. Några rader till så, jag får försöka hitta lite citat att skriva in. Det är svårt att analysera en så kort övning, som det ändå var, det hände liksom inte så jätte mycket... Dessutom ska vi bara hålla oss till två kapitel i boken, jag har valt "Makt och Konflikter i organisationer" och "Individ och Organisation" , visst låter det spännande!

Inga kommentarer: