tisdag, mars 24, 2009

Födelsedagspresent inköpt

Njuter fortfarande av att vara kvitt tentan och känslan av att den kanske inte blev helt misslyckad ändå... Sen har jag faktiskt fått en hel del annat gjort idag då tentan blev undanstökad snabbare än väntat. Tux fick komma ut ett tag och det tror jag han tyckte var riktigt roligt, han skuttade omkring och nosade på allt möjligt. Men han var för dum för att inse att han skuttade omkring på mat, gräs. Det var inte förrän någon timme efter att Gustav tog in lite gräs och la det i hans matskål som han åt upp det. Sen tog jag och Gustav cyklade iväg till Överby så nu är det bortgjort. Men vad tid det tog att hitta en lämplig present åt mamma, så lång tid att vi gick och åt tacosbuffé för att orka vidare!
Men jag tror att fick till en bra present till sist. Sen hittade vi en jätte bra present till min pappa, en lagom löjlig och söt grej som passar honom utmärkt.
Jag har slagit in mammas saker nu (behövde slå om pappas också då de gjorde det så otroligt slarvigt på affärn) och lagt dem i kuvertet som hon skickade till mig idag (med lite allt möjligt i). Mycket passande att hon får tillbaka det.. Fast jag ska inte lägga det på lådan förrän i morgon kväll, hade tänkt plocka några blommor åt henne. Om det går att hitta några, det kom ju en liten köldknäpp idag och under natten hade det snöat, inte mycket men ändå! När vi cyklade till Överby höll min vader på att ramla av, dum som jag är så hade jag piratbyxor på mig!
Så när det var dags att ge sig av till fotbollsträningen var jag alldeles frusen inombords, men det gick över efter spänstträningen. Som för övrigt var den sista för i år, åtminstone den här sorten. Fick nästan en chock då de sa att det här var vårt sista styrkepass! Det som faktiskt är ett av de roligaste och mest givande passen...

Imorgon ska jag bara vara hemma och vara med mig själv och Tux. Ingen skola, ingen tenta att göra, ingen present att köpa (dock att skicka) och ingen fotbollsträning! En av de sex dagarna som vi inte tränar/spelar match nu i mars (april ser lika tjock ut den med)...
Så jag ska städa ordentligt, överraska Gustav som har varit så snäll och stöttat mig igenom hopplösheten som tentan skapade och när jag väl kom på ämnet har han peppat mig och sett till att jag slipper tänka på matlagning och sånt... Jag ska nog baka snoddas (eller Kramforskaka som han vill kalla det) också, då det är en av hans favoriter. Men först och främst ska jag kliva upp jätte tidigt och tvätta. Har tid 7-11, men vad gör man inte då kläderna och köksmattan (för sjuttioelfte gången, Tusses fel) behöver fräschas upp!

Sen är vi kanske snart bilägare. Vi har seriösa funderingar på att köpa en bil nu till sommaren så vi kan få med oss så mycket som möjligt hemåt och sen kan Gustav ha bilen resten av sommaren (med undantag för hans och min gemensamma semester). Nu har Gustav hittat en på pappret och bilden fin bil i Göteborg vi kanske ska fara och titta på. I samband med det har Gustav också undersökt vad försäkring skulle kunna kosta, det är 3000 kronor billigare att ha den på mig än honom! Bara för att jag råkar vara tjej. Det gör mig inte allt för glad, det är samma sak då man skriver tjejkörd när man säljer moped. Ni ska se hur min lilla pärla ser trots att den är tjejkörd, tjejkrokad och tjejrepig....

Inga kommentarer: