tisdag, mars 03, 2009

Gamla kära Sj

Vilken tågresa! Den tog mer än dubbelt så lång tid som det brukar, nästan tre gånger så lång tid! Jag får väl vara glad att det var hemresan så jag slapp komma sent till skolan i alla fall..
Först var det något fel på ett av trappstegen där man kliver på tåget, de hade tydligen inte fällt in sig som det ska. Tro det eller ej, men det 40 minuter för dem att få till det, helt otroligt!
Då var vi ju helt osynkade med tågtidtabellen så vårt tåg fick stanna så fort det blev dubbelspårigt för att vänta på mötande tåg eller tåg som skulle om oss!
Allt som allt blev jag 70 minuter sen på en resa som normalt tar 40-50 minuter. Det krävs verkligen sj till att lyckas med något sådant.
Jag var verkligen glad att jag tagit med mig min Eragonbok annars vet jag inte vad jag skulle ha gjort ha tagit mig till. Det mest frustrerande var att det gick ett tåg en halv timme senare från Göteborg som jag kommit till Trollhättan snabbare med.
Ska ta och undersöka lite hemsidor och se om man kan få ut någon ersättning, har för mig att man kan det om tåget är mer än 20 minuter försenat på en resa som ska ta mindre än en timme.. Som sagt, helt klart värt att kolla upp.. Egentligen borde jag kolla upp hemresan i julas också då Mikael fick skjutsa mig till Göteborg eftersom det inte gick något tåg från Trollhättan då.
Det sena tåget medförde att jag inte hann i tid till min fotbollsträning, speciellt med tanke på att jag behövde äta något mer än frukost och mellanmål. Lyckligtvis hade Gustav förberätt middagen så den stod i ugnen då jag kom hem, sen att han hade missat den lilla detaljen att man bör ha ris, pasta eller potatis till inbakad kassler är inte mycket att orda om. Det går snabbt att koka nudlar.
Efter att ha ringt tränaren kom vi fram till att jag kunde komma till inomhusdel, därav missade jag hoppa-skutta-i-backe och tokrycken. Men jag fick i alla fall vara med på styrketräningen inomhus. Jag hade både tur och otur, de hade inte hunnit summera bowlingsresultaten vilket är tur för min del, däremot hade vi en ny skiva utan explodera. Däremot var Markoolios Rocka på med skivan, det är sjukt vad låtar kan fastna i huvudet. Jag kan fortfarande texten på alla Markoolios låtar, behöver jag säga att jag nötte dem som ung, yngre.. Jag tror i alla fall att min stackars familj mins det, Ewwe med för den delen..

I dag lämnade jag in tentan, skönt att bli av med den. Men det var inte särskilt roligt att vara tillbaka i föreläsningssalen igen. Det handlade i dag om målgruppsanalys, som vi på en lektion, tydligen skulle bli experter på. Så pass mycket experter att vi ska ha en examinationsövning på det imorgon! Jag och sex andra ska hitta en beskrivning av ungdomar som vi ska försöka upplysa om riskerna med mobilstrålning... Vi får väl se hur det går. Ska bli kul att få göra något i grupp i alla fall. Lite jobbigt är dock att vi bara har en dag på oss, för på torsdag är det redovisningsdags!
Men nu ska jag krypa in i min bokvärld igen och se hur det går för Eragon och Saphira.

Inga kommentarer: