onsdag, mars 18, 2009

Överby i stället för plugg

Vad lat jag känner mig då det gäller uppsatsen som skrivas. Jag sköt upp det till idag i går eftersom jag klivit upp klockan halv sex (vaknade kvart över fem), redosvisade grupparbetet, hämtade David på stationen och sen på fotbollsträning. Jag tyckte att jag behövde en liten paus från skoljobb och hade nog mycket att göra ändå. Idag, ja då var det helt enkelt roligare att umgås med Gustav och David. Till att börja med tog jag en välbehövlig sovmorgon till tolv, därefter åkte vi i väg till Överby. Jag menar, vem vill sitta inne vid datorn när solen strålar utanför och det är så där 10 grader varmt och vår i luften!
Vi lånade en cykel från "Mia" och tog sedan en lung cykeltur över spikön till Överby. Vi stannade till vid tågbron så David fick se en broöppning, eller broupphöjning som det egentligen är där..
Som vanligt blev det inga fynd, jag har blivit jätte dålig på att köpa kläder och sånt. Fast det är i och för sig bara bra. Jag får ta igen det till hösten, då jag har jobbat hela sommaren och dessutom har min bästis Ewwe bara ett stenkast från mig. Även om Gustav oftast följer med mig in på klädaffärerna, fast att han klagar lite, är det inte riktigt samma som att gå med en tjejkompis..
Det värsta är att jag skulle behöva köpa några nya jeans, av de fyra par (långa) jag har håller två på nötas sönder strax under rumpa, det tredje paret har Tux tuggat ganska ordentlig på, så det är bara det fjärde paret som är helt okej. Synd bara att det är så otroligt jobbigt att prova jeans och att det är allt är något fel på dem. Är de inte fula i sig så åker de ner över halva rumpan när man böjer på sig eller så sitter de konstigt på något annat sätt. Nej, det är verkligen inte lätt...

Vi hittade dock lite mat till oss själv och lite till Tusse (nytt smeknamn på Tux) med. Så när vi kom hem igen lagades det potatis och micrades köttfärslimpa. Nu ska vi snart baka bröd, ungefär då Gustav och David kommer tillbaka från affären. Jag skulle vara hemma och börja med uppsatsen. Se vad bra det gick! Det är så svårt att komma på någon frågeställning att snöa in sig på.. Är inte 6 examinationer/tentor lite väl mycket för 15 hp? Jag tycker att de borde ha tillräckligt med underlag för att kunna sätta ett betyg nu.. Av dessa sex är jag i alla fall godkänd på fyra, den andra hemtentan har vi inte fått tillbaka än och den tredje är det som jag ska skriva nu...
Men jag har till tisdag på mig. Dessutom måste jag försöka få tag i hon som vi ska lämna in dem till, jag har ingen större lust att fylla på resekortet (som gick ut i dag) bara för att kunna fara och lämna in den fysiskt på tisdag i stället för att vänta med påfyllningen till torsdag då nästa kurs, medierna i samhället, börjar. Jag hoppas att den blir betydligt roligare, det låter i alla fall roligare än kommunikationskunskap (speciellt organisationsdelen)...

Ikväll blir det film med gott och allmänt mys! Som sagt, skrivuppgiften får vänta!

Inga kommentarer: