måndag, mars 16, 2009

Choklad!

Jag måste bara få skriva om mina underbara vänner Ann och Kiwis senaste påhitt!
De har skickat mig en jätte fin chokladask med lyxiga praliner med Europatema! Dessutom har de diktat ihop en liten hälsning som värmde minst lika mycket;

"Vi vet att du blir äldre. Här kommer en tröst på vägen i tentor och föreläsningar. Hoppas vi ses snart tills dess fortsätter vi att slaviskt läsa din blogg skicka dumma paket och spamma dig på msn. Vill så gärna önska dig en fantastisk födelsedag Ann och Kristoffer - dina stalkers"

Eftersom ni nu erkänt att ni faktiskt läser det jag skriver så kommer här svar på tal..
Ni får mer än gärna spamma mig på msn, skicka paket eller varför inte ett vykort och mer än gärna slå en pling! Om alla stalkers var lika gullig som ni så skulle alla vilja ha en hel uppsättning! Tack så jätte mycket för chokladen!

Jag och Gustav delade på en bit idag, Italiens bit. "Italians know good coffee. Their famously enjoyed espresso is made with less water than brewed coffee, which creats fuller structure and stronger flavour, How to make a perfect espresso is an art, and one that many Italians enjoy. Some coffee artists would even argue that the best espresso is enjoyed with a small piece of chocolate on the side. What could then be better than an espresso-filled chocolate cream?"
Ni som känner mig vet mycket väl att jag än är för ung för att tycka att kaffe ens är drickbart. Men tro det eller ej, chokladbiten var faktiskt helt okej, med tanke på att den skulle smaka just kaffe. Vilket bygger upp mina förväntningar till de andra 24 bitarna, som deffenivt låter mycket godare. Vad sägs om Ungern med valnöt, Luxenburg med persika och Sverige med hjorton, bara för att nämna några. En bit varje dag i nästan en månad, det är ingen dålig utsikt det inte!
Men givetvis börjar man med de som låter minst gott, kaffe i det heller fallet, så man har det bästa kvar till sist! (Vilket lär bli Sveriges bit, hjorton är grymt gott!)

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh vad härligt att den tillslut kunde glädja dig! :) Hoppas verkligen att resten av bitarna smakar minst lika gott. Kram!