måndag, mars 02, 2009

Färdigtentat - läsdags

Äntligen, nu tror jag mig vara klar med tentan och de två sidorna är på väg ut via usbkabeln till skrivaren... Jag la till lite citat, formade om några meningar och skrev om lite grann så nu har jag nästan två fulla sidor. Jag tycker inte om att fylla ut med dösnack bara för att det ska bli exakt två sidor, jag hoppas att jag fått till det i alla fall. Men det återstår att se, samma sak med den första tentan vilket är lite jobbigt. Hade varit skönt att se vad och framför allt vilka fel man gjort så hade man kunnat undvika de den här gången. I värsta fall får jag väl skriva om bägge två, men det vill jag helst slippa... Speciellt med tanke på att jag bara önskar att den här kursen kan ta slut och att sommaren kan komma, men framför allt hösten!
Ska bli så skönt att flytta, samtidigt som det känns halvtaskigt mot fotbollslaget, men det kan inte hjälpas. Ska bli så skönt att få kortare avstånd till de människor som betyder mest för mig (och Gustav). Det ska bli underbart att bo i den stad man studerar, det var inte direkt i går som jag gjorde det. Tanken på att slippa anpassa sig efter att en gång i timmen går det en buss eller tåg som du kan komma hem med. Lite så har jag nästan jämnt haft det, om man bortser från högstadiet då jag åkte moppe och ibland cykel till skolan. Sen det faktum att man faktiskt kan hitta på saker med de i klassen efter skolan utan att man måste planera en massa.

För övrigt så snöar det massa ute nu, men samtidigt är det plus grader ute så det kommer att bli väldigt blött och mysigt! Så jag funderar på att ta bussen till bowlingen med laget ikväll. Vi ska bowla istället för att ha löpträning, vilket känns jätte roligt och behövligt. Däremot är det är frivillig löpträning klockan fem idag, men jag funderar på att inte gå dit, den är ju som sagt frivillig. Visserligen skulle jag nog inte må dåligt av att springa lite, men vi har fyra träning plus en match i veckan och det känns ganska mycket. Sen snön, som förvandlas till blött slask, får det inte att kännas roligare. Så jag nöjer mig nog med bowlingen idag och myser ner mig med Brisingr, trejde boken i Eragon. En bok som jag velat läsa hur länge som helst nu. Gick och frågade på biblioteket efter den direkt då jag läst ut den andra, pinsamt nog var boken inte ens skriven då...

Inga kommentarer: