lördag, mars 07, 2009

Lugnt och skönt.

Vilken lung och skön dag! Jag har inte rört ett finger i onödan och inte ansträngt mitt huvud med något mer än det nödvändiga. Ungefär så, sov så länge jag ville, vilket inte blev längre än till tio. Låg kvar och drog mig ett bra tag innan Gustav kom med frukost på sängen! Det är en av fördelarna med att ha en hård säng, man kan ställa ner ett fat med mackor, som i det här fallet, och fortfarande röra sig utan att det välter!
Sen ringde det mystiska numret som jagat mig ett par dagar igen. Det var från sifo, de som gör riksomfattande undersökningar, så jag svarade på lite frågor om mina radiovanor och lite frågor kring min "klass". (Utbildning, bostad etc.)
Men inte klev jag upp efter det inte. Man måste ju passa på då man har en dag utan något inbokat, jag låg kvar i flera timmar och läste Eragonboken. Den är spännande samtidigt som det inte händer så mycket, det som händer känns nästan bara som utfyllnad. Inga avgörande strider eller annat som verkligen för berättelsen framåt.
Sen vid två tiden klev jag upp och sanerade vårat försummade kök. Jätte skönt att det blivit beboligt igen. Sen kom Gustav hem vid fyra tiden och vi gick och köpte pizza. Var otroligt länge sedan jag åt riktiga pizza (inte sån man bakar själv eller Billys), vilket gjorde det extra gott.
Nu väntar snart en utfyllnadsomgång av melodifestivalen som jag ska sitta och irritera mig på. Idiotiskt att de ska duellera emot varandra. Visserligen, är det en vinnarlåt ska den vinna mot vilket motstånd som helst, men då borde den väl ha vunnit redan i första omgången, eller?
Hur som det känns lite som ett måste att se på eländet...

Inga kommentarer: