lördag, mars 14, 2009

20 år!

Så, då var det ett helt år tills man fyller år igen. Eller ett år minus en dag. Jag tog mig inte tid att sitta vid datorn utöver vid skolarbetet igår utan njöt av dagen fullt ut med Gustav och Tux. Morgonen började med att jag vaknade till när mobilen ringde vid sex, men det dröjde inte länge innan jag somnade om. Jag drömde om mig och kusin Matilda på ett badhus, min födelsedag och jag åkte ruschkana. Sen skällde jag ut ett asiatiskt liten barn som medvetet var i väg när kom ut från kanan, men sen flyttade på sig i sista stunden.
Sen kommer Gustav in med gott fika och massa paket! Tux kikade också in efter ett tag. Jag varvade fika med paketöppnande och fick en massa fina saker (se bild) från massa olika.
Sen en timme senare när både fika och paket var slut var det dags att kliva upp och ge sig i väg till Göteborg, för att spendera ytterligare en dag med ett omotiverade mediekampanj.. Resan dit var väldigt trevlig. Jag träffade Rebecka på tågstationen, och hon var så gullig att hon köpt en godispåse och chokladkaka! Det gjorde mig verkligen mycket gladare, hade ju räckt om hon kommit ihåg att säga grattis! Sen på tåget bjöd hon mig på te. Sen stickade jag vidare på mitt nya projekt, hemlighetsfull igen, men det är tänkt som en present..

Inne i Göteborg lyckas jag hitta rätt spårvagn och rätt hus till och med rätt dörr, vilket är en framgång med tanke på mitt lokalsinne. Dock visar det sig att min tidsoptism slagit fel och jag är en timme tidig! Pinsamt värre, speciellt med tanke på att värden fortfarande låg i sängen...
Lite tur att vi var hemma hos hon jag känner bäst i gruppen i alla fall...
Jag kopplar i ordning routern som jag lånat av Gustav och sätter mig vid datorn en stund medan hon gör sig i ordning. Sen går vi ner till en mataffär och ser världens kö, rulltrappan stod still så att folk kunde köa i den. Lyckligtvis går kön inte till maten som vi först trodde, utan till en biljettkassa.. Det kommer ju faktiskt kändisar till Göteborg med jämna mellanrum så.

När vi kommer tillbaka till lägenheten började de övriga gruppmedlemmarna droppa in en efter en. Sen går arbetet ganska bra, jag skulle till och med säga att det gick framåt! Sen bestämdes det att vi skulle träffas på söndag, men oturligt nog så har jag match då... Fast jag ska klippa ihop några filmsekvenser med Martin Beck (från Beck-filmerna) om hur stressad, sjuk och uteätare han är, under helgen...
Hemresan gick betydligt bättre än den föregående dag, jag fick till och med en sittplats trots att tåget var så fullt att de till och med nämnde det i högtalarna. Enda nackdelen med hemresan var att jag inte skulle hinna till träning, vilket egentligen inte gjorde så mycket då jag var mer sugen på myskväll med Gustav och Tux.
När jag kommit fram till Trollhättan ringde jag mormor och tackade för de otroligt fina örngotten hon broderat Gustav och Rebecka på, men blommor och blad.
Sen när jag kommer in i lägenheten luktar det jätte gott, är städat och mysig belysning. Gustav hade lagat en underbar middag, potatisgrattäng och älgstek! Helt underbart gott!
På bordet står två blombuketer, tio röda rosor från Gustav och en bukett med gerbera, tulpaner, stor daggkåpa och blåbärsris från familjen. Andra gången i mitt liv jag får blommogram (fick ett förra året från familjen då med).
Det ligger också ett litet paket där som innehåller ett par jätte söta örhängen med hjärtan, från Gustav!
Efter middagen bakar vi en schwarzwaldtårta tillsammans som avnjuts i soffan med Twilight, cider och godis! Filmen var riktigt bra och jag blev sugen på att läsa böckerna..
Allt som allt hade jag en riktigt bra födelsedag tack vare alla som uppmärksammade och gratulerade mig!

Gustav, Tux, Mamma, Pappa, Petter, Josefin, Ewwe, Nelly, Johanna, Micke, Matilda, Staffan, Kerstin, Mormor, Evabritta, Rellan, Sara, Emelie, Lena, Åke, Linnea, Elma, Rebecka A, Pernilla, Ida, Putte, Ann, Jareer, Neff, Peter, Putte, Pattis, Henke, Jonathan, Kozzan, Chatrin, Anna, Miranda, Mikael, Frida, Denise, Emmamma, Rickard!

Inga kommentarer: